Maailmas, kus klientide vajadused on erinevad, võtab Toyota süsinikuneutraalsusele võimalikult mitmekülgse lähenemise: arendada tuleb nii akuelektriautosid, vesinikelement-elektriautosid, pistikhübriide jpm, et igaühel oleks võimalik ette võtta nullheitmete saavutamine just talle sobival viisil. Vesinikul toimiva sisepõlemismootoriga prototüüp näitab veel üht võimalikku teed süsinikuneutraalsesse tulevikku.

Toyota ja Rookie Racing meeskond on sel aastal osalenud kõigil Jaapani Super Taikyu kestvusvõidusõiduetappidel vesinikpõlemismootoriga GR Corolla H2-ga. Toyota president Akio Toyoda on varjunime „Morizo“ all kõigil sõitudel võistelnud ja arendustööd hinnanud ja suunanud. Euroopa avalikel teedel sõideti vesinikpõlemismootoriga Toyota autoga esmakordselt käesoleva aasta augustis, kui GR Yaris H2 läbis Belgias Ypres’ WRC-etapil demosõidu. Nii kiire tehnoloogia areng on andnud Toyota inseneridele enesekindluse luua ka tänavale sobiv prototüüp – vesinikpõlemismootoriga Corolla Cross H2.

Võttes muuhulgas GR Corollal kasutatava 1,6-liitrise kolmesilindrilise turbomootori ja varustades selle mootorispordis kasutatava kõrgsurvega vesiniku otsepritsega ning lisades Mirail kogutud kogemused vesinikupaakide paigutuse osas on loodud prototüüp, mis mahutab viis reisijat ja nende pagasi. Arendustöö ja testimine toimub nii digitaalselt kui teedel, varsti algavad Jaapani põhjaosas talvesõidukatsed.

Toyota Corolla Cross H2 ideeauto

Vesiniku peamised eelised on võimalus olemasolevat tehnoloogiat kohandada, kiire tankimisvälp ja drastiliselt väiksem vajadus haruldaste toorainete nagu liitiumi ja nikli järele. Olemasoleva tehnoloogia kohandamine ja investeeringute võimendamine vesinikpõlemise suunal võib kiiremini viia toimivate ja laialdasemalt levima hakkavate süsinikuheitmeid vähendavate lahendusteni. Praeguseks on Toyota teinud umbes 40% arendustööst, et Corolla Cross H2 ja teised sarnase tehnoloogiaga tooted turule tuua. Ei ole veel võimalik täiesti kindlalt väita, et tehnoloogia saab tänavaautode jaoks kõlbulikuks, kuid kahtlemata on see võimalik mootorispordis.

Järjepidev ja intensiivne osalus mootorispordis on aidanud arendustööd kiirendada. Näiteks suutis Toyota vaid ühe Super Taikyu hooajaga kasvatada vesinikpõlemismootori võimsust 24% ja pöördemomenti 33%, saavutades suutlikkuselt bensiinimootoriga sama taseme. Lisaks on sõiduulatust pikendatud 30% ja tankimise kestus vähendatud viielt minutilt pooleteisele. Süsinikuneutraalse ühiskonna rajamiseks on vaja luua partnerlusi ja sõprussuhteid, mis ületavad autotööstuse piirid – lisaks vesinikul toimivate võidusõidu- ja tänavaautode arendamisele töötab Toyota tihedalt koos mitmete partneritega, et vesiniku tootmine ja transportimine keskkonnasõbralikumaks muuta.

Vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.