Saksamaa patendiametis registreeritud patent näitab, et just sellist lähenemist on oma elektriautode tarbeks arendamas BMW.

Idee on lihtne – iga kord, kui vedrustus millestki üle sõites kokku surutakse, laetakse generaatori vahendusel selle energiaga auto akut. Siiani on kogu see energia lihtsalt raisku läinud.

Koostöös teistegi elektrisõidukite sõiduulatust pikendavate lahendustega võib edu korral olla tegu tehnoloogiaga, mis saab juba mõne aasta jooksul laialdasemaks. Tõenäoliselt algab asi siiski lisavarustuse nimekirja lisamisest. Vaadates tööstuse trende, võib sellest saada ka liitumispõhine, kuumaksuga teenus.

Näiteks Mercedes-Benz ja Tesla pakuvad oma elektriautodele võimalust kuumaksu eest kiirendust üle õhu tarkvaravärskendusega parandada. Miks ei peaks BMW oma laadiva vedrustusega sama ärimudelit rakendada proovima?

Millal tehnoloogia turule jõuab, ei ole veel teada. Patendist reaalsuseni võib võtta mitu aastat – tea, kas seda kunagi saabuva i7 näovärskenduse varustuse nimistusse oodata oleks liiga optimistlik?