Briti ettevõte Rolls-Royce ja tema partner EasyJet on esimest korda edukalt katsetanud vesiniku jõul töötavat lennukimootorit. Nad kasutasid Suurbritannias asuvas katsepaigas maapealsetes katsetes modifitseeritud Rolls-Royce AE 2100-A lennukimootorit ning tuule- ja loodete energiast saadud vesinikku, vahendab EasyJet.

Nüüd plaanivad ettevõtted alustada teist katsetuste faasi, mis seisneks juba mootorite lennukile paigutamises.

Lennukitootjate eesmärk on vähendada CO2 heitkoguseid 2050. aastaks nullini. Vastava eesmärgi kuulutas aastal 2021 välja enam kui 290 lennufirmat ühendav rahvusvaheline lennutranspordi assotsiatsioon (IATA).

Uue lennukimootori katsetused
Uue lennukimootori katsetused
Uue lennukimootori katsetused
Uue lennukimootori katsetused

Praegu töötavad suured lennukitootjad selle nimel, et leida lahendused, mõned neist peavad vesinikku millekski, mis võib aidata jõuda 2050. aastaks süsinikuvaba lennunduseni. Üleminek vesinikmootoritele nõuab samas lennujaamade infrastruktuuri täielikku ümberehitamist.

Vesinikule on ka alternatiivid: elektrimootorid ja säästev lennukikütus, mis on valmistatud taimsetest toorainetest, põllumajandusjäätmetest, tselluloosist, vetikatest, suhkrust ja tärklisest.