Nüüd ei pea Sa ootama nädalavahetust, et istuda oma ebamugavasse sportautosse ja tunda rõõmu kiirendamisest. Piisab pistikhübriidist, mis on kui tasakaalupunkt kahe – sisepõlemismootorite ja elektriajamite – maailma vahel. Tootjad väidavad, et nad võtsid mõlemast maailmast parima, kuid ma pole sellega päris nõus. On miinuseid, mis ei tundu ilmselged, kuid märkate neid, kui ostate sellise hübriidi ilma kõiki detaile läbi mõtlemata.

Esiteks nõuab see auto harjumuste muutmist ja teatud infrastruktuuri olemasolu kodus – laadimisjaama on vaja, sest auto saab elektri toel sõita 30-40 km ja kui bensiinimootor sisse lülitub, siis unustage mõistlik kütusekulu. Lisaks sellele, et väike mootor lükkab teie autot üksi edasi, on see samal ajal sunnitud ka 13,2 kWh akupakki laadima.

Sel nädalal sõitsin Opel Grandland pistikhübriidiga. Auto, mis paberil südame kiiremini põksuma paneb, on perekrossover (okei, see osa jätab mind ükskõikseks) lubatud kütusekuluga 1,5 liitrit „sajale“ ja võimsusega 300 hobujõudu. Jah, ja nelikveoga. Kõik, kellel on menoporsche* juba saabunud, kuid maja ees vaid üks parkimiskoht, hoiavad praegu hinge kinni.

Opel Grandland pistikhübriid

Usun, et kolleegid oskavad paremini kirjeldada auto praktilist poolt, seega ütlen lühidalt, et selles oli mugav. Pehme vedrustus, väike pöörderaadius, suurepärane valgus (LED esituled on lausa vajalikud!) eriti koos öövaatluskaameraga – võimaldab näha suitsidaalseid jalgrattureid, kes sõidavad öösel Vana-Tartu maanteel ilma laternate või helkurita.

Muidugi on olemas kõik soojendused, kohanduv püsikiirushoidja ja Apple Car Play. Endiselt on hunnik valikuid, mida Opel standardvarustuses pakub. Taga on ruumi kolmele inimesele, teie koer mahub pagasiruumi. Üldiselt – mugav ja parajalt „täidisega“ auto.

Kuid ainus asi, mis mulle selle juures üldse ei meeldinud, oli elektrooniline armatuurlaud – tundub, nagu vaataks Exceli tabelit. Kuid on ka hea uudis – Astral selliseid probleeme pole. Ja kui otsite sõidukit, mis põhineb ainult teie ja teie pere mugavusvajadustel, siis lõpetage artikli lugemine ja lisage Grandland lihtsalt nimekirja. Rohkem saab lugeda siit.

Neile, kes jäid siia pistikhübriidi ja 221 kW tõttu – oleme ühes paadis. Peamine asi, mis minus Grandlandi vastu huvi tekitas, oli intrigeeriv kombinatsioon jõust ja praktilisusest pereautos. Aga mootori pöördemoment, võimsus ja suurus ning ka auto enda mass on omamoodi punktid, mis koos moodustavad selle „jaheduse“. Paralleelmaailmas, kus eksisteerivad ainult sisepõlemismootoriga autod, ei jäta kunagi jahedaks QV, SRT, AMG, M, RS, STi ja muud akronüümid, mis meie südame kiiremini põksuma panevad.

Ja seda kuni elektriautode tulekuni. Võimsus ja kiirendus vähem kui 3 sekundiga „sajani“ said ootamatult kättesaadavaks pereautode nagu Tesla Model X omanikele. Autod, mille koht on supermarketi parklas, sisenesid selliste hüperautode territooriumile nagu Bugatti Chiron. Ja nagu iga uustulnuk, kopeerisid nad võimsate autode kõige elementaarsemaid omadusi, püüdmata detailidesse süveneda.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.