„Kui miinuskraadide saabudes on kütusepaagis madala külmataluvusega kütus, siis võib juhtuda, et sõiduk ei käivitu ning vajab vale kütuse tõttu sootuks remonti,“ rääkis Circle K mootorikütuste tootejuht Teedo Melts.

Põhjus selleks on lihtne - miinuskraadidega tekivad mittesobiva külmakindlusega diislikütusesse parafiinikristallid, mis ummistavad kütusefiltri ehk kütus ei voola enam filtrist läbi ning auto ei käivitu.

Selle ära hoidmiseks tuleb tankida talvekütuseid, millel on kõrgem külmataluvus. Näiteks Circle K arktiline diislikütus on külmataluvusega -32° kraadi.

Meltsi sõnul pole mootoribensiin nii külmatundlik kui diislikütus, kuid sellele vaatamata muutuvad talve saabudes ka müüdavate bensiinide omadused.

„Peamine erinevus suvise ja talvise bensiini juures on lenduvusklass ehk kütuse aurustuvus. Talvine mootoribensiin peab mootori käivitumiseks aurustuma ka madalamatel temperatuuridel,“ selgitas ta.

Nii bensiini- kui ka diiselmootoriga autode puhul on oluline hoida auto kütusepaak talveperioodil võimalikult täis ja tankida tihedamalt. See aitab paagis vaba õhu koguse hoida minimaalsena, vähendades veeauru kondenseerumist paagi siseseintele ning vee sattumist kütuse hulka.

Alates oktoobrist oli kõikides Circle K teenindusjaamades üle Eesti kütuse külmakindlus juba -20°, kuid arktilise külmataluvusega kütuse juurdeveol tõuseb külmataluvus novembri lõpuks -32° kraadi juurde.

Seadusest tulenevalt peab talvine diislikütus külmataluvusega -26° kraadi olema kõikides Eesti tanklates müügil alates 1. detsembrist.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid