Ärimees Elon Muskile kuuluv infrastruktuuri- ja tunneliettevõte The Boring Company teatas Hyperloopi kiirtranspordisüsteemi täiemahuliste katsetuste alustamisest.

Ettevõte teatas sellest oma Twitteri kontol 5. novembril 2022, lisades sõnumile kaks fotot, millel on kujutatud Tesla autot Hyperloopi tunnelis. Muid üksikasju ettevõte ei avaldanud.

Hyperloop - mis see on?

Esimest korda pakkusid Hyperloopi vaakumrongi projekti 2003. aastal välja Ameerika insenerid James Powell ja Gordon Denby. Kontseptsioon kasutab magneteid ja turbiine, mis käivitavad vaakumtorudes magnetpadjal liikuvad kapslid. Hyperloopi teoreetiline tippkiirus peaks olema 1200 km/h.

Seejärel hakkas idee vastu huvi tundma mitu suurfirmat. Esimesena näitas selle vastu huvi SpaceXi omanik Elon Musk, kes teatas oma Hyperloopi projekti arendamisest 2012. aastal.

Alates 2015. aastast on SpaceX korraldanud rahvusvahelist Hyperloopi võistlust. Californiasse ehitatud rajal saavad oma projektiga osaleda kõik arendustiimid. Lisaks SpaceXile on tehnoloogia arendamisel kõige aktiivsemad olnud HTT ja Virgin Hyperloop One.

11. mail 2016 viidi Nevada kõrbes läbi esimene edukas Hyperloopi katsetus. Kapsel suutis saavutada kiiruse 187 km/h 1,1 sekundiga. 9. novembril 2020 sai teatavaks, et Elon Muski arendatav Hyperloop korraldas esimese katsetuse, mille käigus veeti reisijaid.

Paralleelselt lõi Musk 2016. aastal ettevõtte The Boring Company, mis arendab Hyperloopi transpordisüsteemi, mis võimaldaks vaakumtunnelites liikuda mitte kapslites, vaid oma sõidukites. Esimest sellist tunnelit hakati rajama 2017. aastal Los Angeleses SpaceXi territooriumile ning 2018. aasta detsembris avas The Boring Company pidulikult oma 1,83 km pikkuse testtunneli. Üritusel osales umbes 500 külalist, kellel oli võimalus erivarustusega Tesla Model Xl tunnel läbida.

Mõned eksperdid väidavad, et Hyperloop on transpordivahendina tarbetult kulukas ja riskantne ning kogu idee ise on ebapraktiline.