EESTLASED ÄREVIL | Tuleb sisepõlemismootori müügikeeld – oleme me ikka valmis?
(109)Vanemteadur Blinov: aku laadimine energiaga, mis toodetakse fossiilse kütuse põletamisel, tähendab lihtsalt saasteprobleemi nihutamist linnast välja
Professor Sell: on oluline, mil moel on akusse laetav elekter toodetud ja kuidas on akud taaskasutatud
Arno Sillat: Kui varsti arenguhüpet ei toimu, siis oleme akude tootmisega ja autode tootmisega hädas
Hiljuti kinnitatud, aga tegelikult juba aastaid õhus rippunud uute sisepõlemismootoriga autode müügikeeld alates 2035. aastast ajas eestlased ärevile. Suhtlesime kolme TalTechis teadustööd tegeva mehega ja AMTELiga ning saime kokku natuke muretseva, aga samas tuleviku poole optimistlikult vaatava ja rahulikuma vaate.
Hiljuti võeti Euroopa Liidu (EL) eluvõõrastes koridorides vastu järjekordne ukaas, mis ütleb, et alates 2035. aastast ei tohi uued müüdavad sõidukid enam süsihappegaasi emiteerida. Praktikas ei ole sellise nõude täitmine võimalik ilma elektriajamita ja Eesti inimesed, kelle mälupildis võrdsustub elektriauto nn sotsiaaltöötaja kipaka kuubikautoga sattus paanikasse.