Müügitabelite lähemal vaatlusel selgub, et kõige suuremat kasvuprotsenti näitab Renault gruppi kuuluv Alpine – seda marki on sel aastal Euroopa Liidus müüdud 1975 tükki ja kasvuprotsent on +52,3.

Müügikasvu protsendilt on Euroopa Liidus teisel kohal samuti Renault grupi liige Dacia, mida müüdi üheksa kuuga 321 461 ehk 14,3 protsenti enam kui aasta varem.

Suuruselt kolmandat tõusunumbrit näitab Stellantis grupi automark DS (Different Spirit), mida müüdi üheksa kuuga 13 protsenti enam kui aasta varem – koguseliselt tähendab see 32 842.

Alfa Romeo (Stellantis) kasvuprotsendi suurus oli 12,1; KIA (Hyundai grupp) 9,1 ja Honda kasvuprotsent 7,8.

Kui vaadata aga koguseid, siis juhib Volkswagen 740 889 müüdud uue autoga, järgneb Toyota 469 977 autoga ja Peugeot 423 236 autoga.

Kõige suuremat müügilangust on pidanud üheksa kuuga tõdema aga Smart (Mercedese alambränd), mille languse protsent on 41,4 (13 546 autot), teine suurem langeja oli Jeep: -26,5 protsenti (70 609 autot üheksa kuuga) ning kolmas kukkuja oli Lexus, mille langus oli 23,2 protsenti (müüdi 18 831 autot).

Septembris müüdi Euroopa Liidu riikides kokku 787 870 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta septembrikuu tulemuse 9,6%, ja samas ka eelmise kuu ehk augusti tulemuse 21,1%. Üheksa kuu kokkuvõttes on tänavu Euroopa Liidus antud klientidele üle 6,784 miljonit uut sõiduautot, mida on 9,9% vähem eelmise aasta sama perioodiga võrreldes.

Tõusu Euroopa sõiduautode turul vedasid suuremad turud, ennekõike Saksamaa (14,1%) ja Prantsusmaa (5,5%), aga hea tulemuse tegid ka Hispaania (12,7%) ja Itaalia (5,4%) automüüjad.

Balti riikidest kerkis uute sõiduautode müük septembris kõige jõudsamalt Lätis, kus tõus eelmise aasta septembriga võrreldes oli koguni 39,7%. Leedus kasvas müük 9,7% ja Eestis 1,9%.

Tabel täispikkuses:

NEW PASSENGER CAR REGISTRATIONS, BY MANUFACTURER (EU)