Õnneks jääb neile pisike eluriba alles… Aga kangelaste läheduses on veel teinegi portaal, kust kargab välja järgmine pomm… „******* suicide bombers,“ röögatan mina, valmistudes Mario ja Luigi matusteks.

„Enesetaputerroristid?“ uurib mu väiksem poiss. „Jah, kuradi neetud enesetaputerroristid, muudkui pommitavad mu tegelasi“ kinnitan mina. „See kõlab nagu mingi Afganistani enesetaputerroristide mänguna, mida sa seal mängid,“ tunneb mu poeg huvi. Aga Afganistani enesetaputerroristide mängu asemel on tegemist hoopiski Ubisofti uue mänguga Nintendo Switchil – „Mario + Rabbids Sparks of Hope“.

Mario

Neile, kes nüüd huvi tunnevad mis Mario ja Luigiga juhtus, siis võin kinnitada, mõlemad jäid õnneks tol korral siiski ellu. Sest järgmise enesetaputerroristude rünnaku ohvriks langes hoopis Rabbid Peach. Ka tema jäi selles rünnakus ellu ning kui käigukord minuni jõudis, võttis Rabbid Peach oma telefoni välja ja saatis südameid kõigile, taastades nii meeskonnaliikmete elud. Seejärel tegid Mario ja Luigi allesjäänud lumeinimeste sarnastele karvastele lumekollidele otsa peale. Lõpp hea, kõik hea.

Kui olete mänginud „Mario + Rabbids Kingdom Battle“ nimelist mängu ja see teile meeldis, siis suure tõenäosusega olete selle järge juba pikemat aega oodanud. Õnneks ei pea te enam väga kaua ootama, sest „Mario + Rabbids Sparks of Hope“ ilmub juba 20. oktoobril. Olles selle mänguga viimastel päevadel põhjalikku tutvust teinud, olen ma nende päevade jooksul kannatamatult tahtnud teiega juba infot jagada ja nüüd lõpuks on see aeg käes, mil ma võin teiega oma muljeid jagada… ja muljed on positiivsed. Lühidalt, mine kohe poodi ja osta ära, mis sa passid siin veel, hea mäng on.

Oota, pea kinni, ära pane seda akent veel kinni. Igaks juhuks loe enne ülejäänud osa ka ära, sest uues mängus on toimunud ka mõned väiksemad ja suuremad muudatused.

Mario

Kuigi ma ootasin järge kannatamatult, selle väljakuulutamisest saadik, siis sel suvel puges mu hinge pisike kahtluseuss: „Kas uus mäng ikka vastab mu ootustele?“ Näidatud mänguvideod tekitasid minus mitmeid kahtlusi, ei meeldinud mulle need veidrad bosskollid ja mitmesugused ajalised tegevused. Kes mind lähemalt teavad või on varem mu arvustusi lugenud või kuulanud, siis nemad teavad, et mu suhted igatsorti tüütute bosskollidega ja ajaliste väljakutsetega pole just kõige paremad. Sel korral läks aga siiski õnneks, bosskollid on normaalsed bosskollid, keda ei pea tunde peksma, mingi kindla nurga alt, kindla asjaga ning ajalised väljakutsed ja muud tegevused selles mängus… õnneks sa ei pea neid enamasti tegema.

Pärast „Mario + Rabbids Kingdom Battle“ sündmusi naudivad Mario, Princess Peach, Beep-0 ja Rabbidsid Seenekuningriigis (Mushroom Kingdom) oma väljateenitud puhkust. Kuid nagu Seenekuningriigis juba kombeks, rahu seal ei paista kunagi eriti kaua kestvat ja üsna pea külastab neid üks salapärane olend, kes varastab, oh seda üllatust küll, Princess Peachi ära. Oot… pea kinni… aga Peach on ju endiselt siin Luigi kõrval? Ai, paistab, et keegi on Princess Peachi ja Rabbid Peachi omavahel segi ajanud ja hoopis selle viimase kaasa haaranud. Pole hullu, Mario tormab teda sellegipoolest päästma või kas Rabbid Peach üldse vajabki seda päästmist?

Selle päästeoperatsiooni käigus selgub, et galaktikas on uus salapärane ja pahatahtlik olend, Cursa, kes vajab energiat oma kurjade plaanide elluviimiseks. Planeete alistades, on Cursa vangistanud Sparksid – Lumase ja Rabbidsitest tekkinud kummalised olendid, kutsume neid edaspidi siinkohal tähekesteks – ja kasutab nende energiat, hävitamaks kõik, kes tema tee peal ees seisavad.

No ilmselgelt ei saa Mario ja tema sõbrad sellist korralagedust pealt vaadata ning galaktikas korra taastamiseks ja tähekeste päästmiseks asuvad Mario ja sõbrad kosmilisele teekonnale. Järgnevate seikluste jooksul kohtavad meie sõbrad uusi hirmuäratavaid vaenlasi, ootamatuid liitlasi, kummalisi planeediasukaid ja huvitavaid saladusi.

Raskusastmeid on mängus kolm: Relaxing, Average, High. Mina valisin selle mänguarendaja poolt vaikimisi soovitatava, keskmise variandi siis. Kohati, põhiliselt mängu alguses, tundus see raskusaste pigem selline kergem olevat, rohkem lapsesõbralik raskusaste. Hiljem, mõnes keerukamas lahingus, eriti kui unustad ettevaatuse, oli siiski ka raskemaid hetki. Aga kui soovite tõsisemat väljakutset, mis teeb vastased tugevamaks ja sinu ravitsemisoskused viletsamaks, siis võite valida High taseme. Kui aga tahate lahingutega kiiremini ühele poole saada, siis võtke Relaxing tase. Kui aga mängu soovib mängida mõni noorem laps või keegi kes tahab ainult loole keskenduda, siis on tegelikult võimalus sisse lülitada ka „surematuse“ (invincibility) režiim.

Mario

Need kes on mänginud „Mario + Rabbids Kingdom Battle“ mängu, neid võib mängus tabada mõned üllatused, sest toimunud on mitmesugused suuremad ja väiksemad uuendused. Näiteks puudub uuel mängul koosmängurežiim. Seega kui soovisite seda koos oma lapsega mängida nagu te tegite seda esimeses või mõnes muus Mario mängus, siis siin seda võimalust pole.

Ka lahingusüsteem on läbinud täieliku uuenduskuuri ning esimeses mängus olnud ruudukesed ja käigupõhine ruudukestel liikumine on nüüd asendatud uue süsteemiga, kus on omavahel kombineeritud reaalajas liikumine ja käigupõhised tegevused.

Näiteks ei pea sa enam läbi mõtlema oma kangelaste liikumist, sest sa võid oma käigukorra ajal nendega ringi tuterdada palju aga soovid, ilma et su käigukord läbi saaks. Nii saad kombineerida kõikide kangelaste liikumist omavahel ja näiteks ühte kangelast hüppelauana kasutades isegi algsest liikumisrõngast kaugemale liikuda. Kui liikumisalasse jääb mõni vastane, siis saad tal jalad alt lüüa (dash), tekitades talle kahju või suisa teda elimineerides. Mõne neist saad näiteks seepeale kaenlasse haarata ja vastaste poole teele saata või lausa mänguplatsilt välja visata. Lisaks hüpetele saab oma käike ja tegevusi ka muul moel kombineerida. Näiteks paned Luigi või Mario ala valvama ja seejärel sõidad kolmanda tegelasega vastastel jalad alt ja Luigi või Mario asuvad kohe vastast tulistama seepeale.

Kui kangelased jalutatud ja oled nad ilusasti mingite kuubikute taha varju paigutanud saate valida tegevusi, mis nõuavad käigupunkte (Action Points ehk AP), mida sul on kokku kaks iga tegelase kohta. Tegelikult saate te neid tegevusi juba enne liikumist valida, lihtsalt meeles tasub pidada, et kui tulistamiseks läheb, siis pärast seda enam liikuda ei saa.

Tegevusi mille vahel valida saab on mitu: rünnak kangelase relvaga, tähekeste jõud, kangelaste erioskus ja seljakotist asjade kasutamine. Seda viimast keskmise raskusastme juures mul enamasti vaja ei läinud ja nii sain oma punkte hoida esimesele kolmele.

Tähekesi on mängus kokku 30 ja neid leiab põhimissioonidest, tähekeste lisamissioonidest ja iga planeedi varakambris on veel peidus üks täheke. Neid tähekesi saab siis alguses lisada igale kangelasele ühe ning hiljem lausa kaks. Igal tähekesel on kaks omadust – üks passiivne ja üks aktiivne. Ka tähekestega saab luua mitmesuguseid kombosid, nii et tasub hoolikalt läbi kaaluda milliseid tähekesi kellele lisada ning milliste vastaste vastu milliseid tähekesi kasutada. Õnneks on sul alati kaasas Beep-0, kelle abil saab enne lahinguvälja uurida ja seal asuvate vastaste kohta infot, et kes mille vastu nõrk või kaitstud ning seejärel saate oma meeskonna ja tähekesed paika panna.

Mario

Kangelasi kelle vahel valida saate on esialgu 6, kuid esimese kolme planeediga lisandub su meeskonda veel 3 kangelast, nii et kokku saab neid 9. Mängida aga saate te korraga vaid kolme kangelasega, kõigil neil on omad erioskused, seega peate hoolikalt valima, millised kangelased teie mängulaadiga kõige paremini kokku sobivad või siis valikut lemmikute järgi tehes, peate oma mängustiili siis ka vastavalt kohandama.

Nagu eespool mainitud on kangelastel erioskused, mida te siis tasemete saades kogemuspunktide eest lahti lukustada saate. Siinkohal on teil omakorda võimalik iga kangelast arendada mingis suunas, näiteks kas ta liigub kaugemale, on hea kaitse, tulistab kaugemale ja rohkem, teeb vastastele rohkem haiget jne. Kui see kõik liiga keeruline sinu jaoks tundub, saad kasutada JEANIE abi, kes oma äranägemise järgi kogemuspunktid siis ära kasutab. Õnneks, kui sa ühel hetkel soovid oma kangelaste kogemuspunkte teisiti jagada, saad sa suvalisel hetkel punktid tagasi korjata ja need teisiti ümber jagada.

„Mario + Rabbids Sparks of Hope“ ei ole eriti pikk. Kui mängite ainult loopõhiseid missioone ja sinna kõrvale ehk mõned tee peale jäänud lisamissioonid, siis peaks umbes 20 tunniga hakkama saama. Kokku on planeete, mida vabastada, viis ehk sellisel juhul läheb umbes 4 tundi ühe planeedi vabastamiseks ja seal oleva bossi alistamiseks.

Lisamissioone tehes on teil aga võimalik siit mängust lausa 80 tundi välja pigistada ning Ubisoft plaanib tulevikus veelgi rohkem lisasisu välja anda. Need kes on lisasisust huvitatud, neil tasub võtta kohe „Mario + Rabbids Sparks of Hope Gold Edition“, sest see sisaldab juba Season Passi. Kuid lisamissioonidest rääkides, siis ka selles mängus on see minu palju vihatud mängu pikemaks venitamine, kasutajate edasi-tagasi jooksutamine, mida ma armastan kutsuda „tule homme tagasi“ süsteemina. Kui te soovite nagu mina teha enne teisele planeedile minekut esimese planeedi tühjaks, siis unustage ära, see pole võimalik, sest teie kangelastel pole veel lahti lukustatud vajalikke oskuseid, ühesõnaga kui soovite kõiki planeete täielikult puhtaks teha, siis „tule homme tagasi“.

Lisategevusi on planeetidel mitmeid, alustades müntide, tähekeste ja starbits (tähetükikeste) korjamisest kuni väljakutsete, mõistatuste, pimesegaduse loikude (Darkmess puddles), eepiliste vastaste ja Bwahstrella lahinguteni välja.

Eelpool mainitud tähetükikesi saab kasutada tähekeste tasemete tõstmiseks. Mida kõrgemal tasemel täheke, seda paremad boonused. Tähekeste maksimumtasemed aga sõltuvad omakorda sinu kangelaste tasemest. Kui tähetükikesi puudu jääb, siis saab sammud poodi seada ja osta tähekestele jooki, millega saab nad kohe ühe taseme võrra kõrgemale tõsta.

Poest saab osta kogutud müntide ja muu kraami eest muudki. Näiteks saad oma tegelastele relvadele osta uusi skinne, mida sa peaksid nägema… kus? Ilmselt animatsioonides ja vahestseenides, mida minul miskipärast ei näita. Midagi on vist kusagil katki. Ahjaa igasuguseid elusid taastavaid pudeleid, pomme, liikumiskiirust jne. kraami saab ka osta. Aga nagu eespoolt lugesid, siis pole mul neid eriti vaja läinud. Lisaks saab osta ka raamatukesi planeedi kohta… kui te tõesti tahate rohkem selle planeedi kohta teada. Ühesõnaga avastasin ma, et poes pole mul kogutud müntidega midagi teha, sest ainuke väärtuslik kraam on see varakambrivõti, aga selle jaoks on sul vaja spetsiaalseid planeedimünte.

Päris kasutud tavalised mündid siiski pole, neid saab pärast lahingut oma kangelaste elude taastamise jaoks kasutada. Aga kui teil on kogu aeg Rabbids Peach kambas kaasas ja olete tema ravitsemisoskused maksimumi arendanud, siis suudab ta sinu kangelased enamasti kogu aeg elus ja tervena hoida.

Kuigi üldises pildis jäin ma mänguga igati rahule, siis oli siin ja seal üht ja teist, mis mind siiski häirima jäi. Üks asi mida ma kohe mängu algusest peale kiruma hakkasin oli kaamera liikumine. Kaamera võiks vaikimisi siiski koos kangelastega liikuda, kahjuks pead sa seda aga siiski ise pidevalt keerama ning nii juhtus ikka ja jälle kus ma suutsin kaameraga üles-alla, vasakule-paremale ebasoviatel hetkedel sõita. samas järgmisel hetkel mingis koopas või kusagil on kaamera jälle totakalt lukus. Tänu sellele kaamerale oli vahepeal raskusi ka pommikeste loopimisel lahingutes. Võtad tiksuva pommi kaenlasse ja siis pead aja peale suutma ta soovitud kohta loopima… hmm kas ma saan äkki kusagilt parema nurga alt seda visata? Oi nüüd läks keeras see ala üldse kuhugi vasakule… ai ai ai, tik-tak tiksub pomm… ahh p**** viskame selle pommi kähku minema endast eemale.

Ka taktikat jäi selles mängus nagu väheks. Kohati tundus, et see oli tehtud võimalikult lihtsaks ja lapsesõbralikuks, mis ilmselt oligi taotluslik, sest PEGI reitingute järgi soovitatakse seda mängu alates 7. eluaastast. Tänu sellele ei pakkunud aga lahingud enam sellist taktikalist rahuldust nagu nad esimeses mängus pakkusid.

Mario

Natuke jäi häirima ka see, et lahingusse saab saata vaid kolm tegelast ning nii ma mängisingi sisuliselt peaaegu kogu mängu läbi kolme tegelasega – püssimees Mario, snaiper Luigi ja ravitseja Rabbid Peach. See kolmik töötas minu jaoks ideaalselt, kuid see tähendas, et teised kangelased jäidki minu jaoks suuresti avastamata. Olgu, mõne missiooni käigus mäng siiski sunnib sind tegelasi vahetama, aga neid oli vaid mõned korrad. Õnneks, kui sa peaksid soovima vahetada mingil hetkel siiski oma kangelasi, siis kõik kangelased saavad jooksvalt oma tasemeid ja kogemuspunkte, sõltumata sellest kas sa nendega mängid või ei.