Vanliferid on need, kes on inspireeritud hipikultuurist, VW T1-st ja soovist veeta öö kusagil, kus saaks Instagrami jaoks parima päikeseloojangu pildi. Nad ostavad kasutatud kaubikuid ja ehitavad kaubaruumid eluruumideks ümber ning elavad reisimise ajal nendes sõidukites. Mis on sellise ümberehitamise eripära – auto jääb väliselt tavaliseks kaubikuks, mis parklas tähelepanu ei tõmba, aga sees on väike ühetoaline korter.

Muidugi on sellise kaubiku kasutamine igapäevasõidukina üsna problemaatiline – kes tahab poodi minna, kui kaubaruumis on väike stuudio? Minu jaoks valmistaks sellise autoga elamine ka seetõttu probleeme, et mul on vaid üks parkimiskoht ning sinna peab minema auto, mis on piisavalt multifunktsionaalne – aastaringselt selles elamine tundub mulle rumal, sest ostsin parkimiskohaga ka korteri. Seetõttu ei ole auto ümberehitamine reisimiseks minu jaoks parim valik. Kas uus Volkswagen Multivan võiks olla minu probleemile sobiv lahendus – või siiski mitte?

Volkswagen on 73 aastat pakkunud maailmale tarbesõidukit, mida saab kasutada sõiduautona. Nende väikebusside fännide seas on arvamus, et pärast T4 lõpetas Volkswagen töökindlate ja heade busside tootmise, kuid olles proovinud T4-T6 põlvkondi, ei jaga ma seda arvamust.

Volkswagen Multivan

Muidugi on minimaalne elektroonika kogus T4-s suurepärane, kuid ainult siis, kui teie nimi on Emile Leray ja olete 1993. aastal Aafrika keskel hätta jäänud. Muul juhul oleks kaasaegne auto palju mõistlikum valik. Kuid isegi moodsamate T5 ja T6 puhul oli mul ikkagi tunne, et sõidan eelkõige tarbesõidukite, mitte sõiduautodega.

Volkswagen ütleb, et uus Multivan on sisuliselt Golf 8, aga täiendava istmereaga. Esimeste muljete põhjal vastab see ka tõele, sest ergonoomika meenutab tõesti sõiduautot. Jah, Volkswageni kaasaegne arusaam ergonoomikast on muutunud alates Golf 4-st, kus kõik on selge ja lihtne. Multivanis tuleb pisut kohaneda, kuid protsess on üsna kiire. Kui aga oled sage Bolti või CityBee kasutaja, siis tunned selles Multivanis ära üldised lahendused, mida Volkswagen oma mudelites kasutab.

Kapoti all on kaheliitrine 150 kW bensiinimootor, mis kiirendab selle perebussi sajani umbes 9 sekundiga. Kuid kas Multivani ostjad võiks olla huvitatud kiirendamisest? Palju olulisem on see, kui mugavalt saab loodusesse reisida ja taga istuda ja puhata, samal ajal kui grill säriseb. Ja selles osas on siin kõik väga hästi – käisime päevaks Noarootsis otse mererannas piknikku pidamas. Ja siin avastasime me Multivani võlud täielikult.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.