TalTechi ja Rootsi keskkonnauuringute instituudi kahjulike ainete merrelaskmise hinnangu kohaselt lasid laevad 2021. aasta Läänemerre 0,69 miljonit kuupmeetrit reovett.

Seda on võrreldes 2020. aastaga 12% vähem ning suure tõenäosusega mängis vähenemises rolli asjaolu, et alates 2021. aasta juunist on Läänemerel lasta reisilaevadelt merre puhastamata reovett keelatud.

Reovee ja toidujäätmetega merre lisatud fosfori ja lämmastiku kogus vähenes võrreldes aasta varasemaga hinnanguliselt 9% – 2021. aastal oli merre lisatud fosfori kogus hinnanguliselt 42 tonni ja lämmastiku kogus 288 tonni.

Heitvett ehk puhastatud reovett lasti mullu laevadelt merre 3,7 miljonit kuupmeetrit ja seda oli tervelt 45% rohkem kui 2020. aastal. Ligi 80% heitveest pärineb loogiliselt reisilaevadelt.

Mis puutub õhku, siis 2021. aastal paiskasid Läänemerel liikuvad laevad õhku kokku ligi 300 000 tonni saasteaineid ning 15 miljonit tonni süsihappegaasi, selgus Soome meteoroloogiainstituudi analüüsi tulemusel.

Võrreldes 2020. aastaga on seda umbes 4% rohkem, kuid ka laevaliiklus oli 2021. aastal mõnevõrra tihedam.

Heitgaasi puhastusseadmeid kasutas mullu 593 Läänemerel seilavat laeva, mida on võrreldes 2020. aastaga 31% rohkem.

Müra emissioonid Läänemerre olid mullu 6% väiksemad kui 2020. aastal, selgus Soome meteoroloogiainstituudi, Chalmersi ülikooli, Rootsi kaitseuuringute agentuuri ja Soome keskkonnainstituudi ühisuuringust.

Läänemerel seilavate rahvusvahelise mereorganisatsiooni IMO registreerimisnumbriga laevade arv oli 2021. aastal üle 7% suurem kui 2020. aastal.

Keskkonnaministeeriumi merekeskkonna osakonna nõuniku Agni Kaldma sõnul jätsid viimaste aastate laevandusele oma jälje koroonapiirangud, mistõttu ei ole 2020. ja 2021. aasta keskkonnamõju näitajad võrreldavad pandeemiaeelse perioodiga.