Mäletan iga kohtumist uue Alfa Romeoga alates 2013. aastast. Esimene uuem Alfa, mida proovisin, oli üsna populaarseks osutunud Giulietta – 9 aastaga müüdi ligi pool miljonit eksemplari, mis pole nišibrändi jaoks üldse halb. Mulle sattus sõitmiseks QV ehk Quadrifoglio Verde, esiveoline 177 kW kuum luukpära.

Huvitav auto, mis mõjus mulle mudeli 156 otsese järeltulijana, kuna sõiduelamused olid väga sarnased ja Giulietta oli kohati isegi teravam. Kolm aastat hiljem ilmus turule Giulia, kellega suhtlemine muutis mind poisikeseks, kes armus esimest korda ja ei teadnud, kuidas oma tundeid väljendada. See oli juhitavuse ja sõidunaudingu tipp!

Ma lubasin, et ühel päeval ostan selle endale… ja viis aastat hiljem sõitsin omaenda Giuliaga United Motorsist välja, käed kergelt värisemas ja ise aru saamata, mis just juhtunud oli.

Giulia tuli müüki koos oma vanema venna Stelvioga – Alfa Romeo esimese linnamaasturiga, millest sai margi uus edasiviija, tuues hädavajalikku raha. Muidugi ei ole Stelvio juhitavuse poolest nii särav, kuid omas klassis oli ja jääb üheks paremaks juhi autoks.

Olen linnamaasturite suhtes jahe, kuid turg armastab neid – ja seega ka tootjad, sest see on võimalus uute mudelite arendamiseks raha teenida. Ja Alfa kuulutaski välja mitu linnamaasturit, millest esimene on Tonale – uue disainiga kompaktne linnamaastur, mis on loodud itaallaste uueks müügimenukiks.

Alfa Romeo Tonale

Ja nüüd seisin ma tema kõrval ja nägin esimest korda elusuuruses. Ma pole Tonale kohta ühtegi arvustust lugenud ega vaadanud, soovides oma arvamust nullist kujundada. Ja issand, kui ilus ta on. Alfa Romeo disaini tunneb kohe ära, see on üks väheseid automarke, millel on oma ainulaadne geneetiline kood.

Nina meenutab klassikalist RZ-d ja moodsamat Brerat. Tagumised piilarid on pisarakujulised, avaldades austust 8C-le. Ikooniline veljekujundus, mis on sama klassikaline kui Porsche Fuchs või BMW-BBS-i kärgveljed. Peeglitelt ja sõitjateruumist leiab Itaalia lippe – austusavaldusena riigile, kus sündis üks maailma vanimaid automarke. Teda märgatakse teel ning klubi hea tava kohaselt tervitavad ka teiste Alfa Romeode omanikud.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com nendel sõnadel klikkides.