Eesmärgiks on loomulikult õhusaaste vähendamine ja seeläbi inimeste tervise ja keskkonna laiem säästmine mürgistest gaasidest.

Londoni näitel on tegemist tsoonidega, kuhu tohivad tasuta siseneda vaid Euro 3 heitgaasinormile vastavad mootorrattad ja mopeed, Euro 4 (NOx) normidele vastavad bensiinimootoriga sõidukid ning Euro 6 normidele (NOx ja PM) vastavad diiselmootoriga sõidukid. Kui auto nendele normidele ei vasta, tuleb maksa kuni 20 euroni küündivaid päevatasusid.

Tallinna abilinnapea Madle Lippus rääkis Fortele, et nüüd on selliste tsoonide kehtestamine jõudnud ka Tallinna linnavalitsuse töölauale.

„Praegu koostamisel olevas kesklinna üldplaneeringus kaalume samuti low emission zone laadsete alade loomist,“ ütles Lippus ja märkis, et ala või alade täpsed piirid ja tingimused on alles täpsustamisel.

Kesklinna üldplaneeringu esmane eskiis saab valmis 2023. aasta kevadel. Seega pole üldse palju aega jäänud.

Tallinna südalinna eripära on muidugi see, et seal asub vanasadam, kuhu pääsemiseks suured veokid Reidi teed kasutavad. Samas kõrval asuv Liivalaia tänav on samas nähtavasti kõige halvema õhukvaliteediga piirkond kogu Eestis.

Mürgine õhusaaste suurendab südame- ja kopsuhaiguste riski, süvendab astma näitel kroonilisi haigusi ja seab ohtu laste tervise. Mitmel pool maailmas on arutlusel seegi, kas ei peaks südalinnadesse pääseva vaid elektriautod.