Erinevalt tavalistest kiiruskaameratest, mis mõõdavad auto kiirust ainult kindlal ajahetkel ja salvestavad selle numbrimärgi üksnes rikkumise korral, koosneb keskmine automaatse kiiruse mõõtmise süsteem alati kahest kaamerast: üks fikseerib kõigi sõidukite möödumise hetke määratud teelõigu alguses ja teine selle lõpus.

Niimoodi saadakse kätte iga sõiduki keskmine kiirus mis tahes pikkusega teelõigul, ja kui see ületab märkimisväärselt (kuni +7 km/h) lubatud sõidukiirust, siis on automaatse numbrimärgi tuvastamise süsteem (ANPR) eeskirju rikkunud auto tuvastanud ja trahviteade läheb teele. Siis kaob igasugune mõte praegusel praktikal, mille järgi vajutatakse kohe pärast kiiruskaamerat gaasipedaal taas põhja – seda tehes tuleks enne järgmist kaamerat metsapeatus teha.