VW AG sõnul astub Diess tagasi ühisel kokkuleppel ning Blume võtab töö üle 1. septembrist. Blume kanda jääb ka Porsche juhtimise roll, tema abiks saab endine VW AG finantsjuht Arno Antlitz.

Herbert Diess osteti Volkswagenisse 2015. aastal. Enne BMW-s töötanud mees saabus keerulisel ajal – natuke enne Dieselgate’i ilmsikstulekut. Kuigi oma nelja juhtimisaasta jooksul on Diess suutnud läbi suruda väga jõulise elektrifitseerimisstrateegia, on tema juhtimisviis ajanud suusad risti paljudega.

Volkswageni pingutused elektrisõidukite vallas on „vanade“ autotootjate seas suurimad ning Diessi on kiitnud ka Tesla tegevjuht Elon Musk. Tesla edestamine ja maailma suurimaks elektriautotootjaks saamine on seni ka VW üks suurimaid eesmärke.

Kuigi Diessi käe all alustati suuremahulist akude tootmist ning tema sai ka toetuse Porsche aktsiate turule paiskamiseks (planeeritud käesoleva aasta viimasesse kvartalisse), põhjustas firmasisest hõõrumist tema konfliktialdis juhtimisstiil ning ta vihastas välja nii omanikke, aktsionäre kui ametiühinguid.

Diess sõnas näiteks, et „VW on nagu vanade lagunevate tugistruktuuridega tanker, mida on hädasti uuendada vaja.“ Ta tõotas tervet kontserni moderniseerida ja kiiremini uuendada. Porsche ja Piechi perekonnad, kellele kuulub 31,4% VW AG aktsiaid, nõudsid aga muutust hoopis grupi eesotsas.

„Herbert Diess on viinud terve grupi elektromobiilsusele üle mineku valmidusse. Tänu temale on VW AG suurepärasel positsioonil edasiste muudatuste jaoks,“ kirjutasid Wolfgang Porsche ja Hans-Michel Piech. Ning kuigi veel hiljuti toetasid mõlemad perekonnad Diessi ja aitasid tal toime tulla tihedate konfliktidega mõjuvõimsate töötajate esindajatega, viis mitme võtmeprojekti ebaedu ning töötajate rahulolematus paratamatu järelduseni: Diessi aeg on ümber.

Herbert Diess pole esimene segaste võimumängude ohvriks langenud juht. Lisaks Porsche ja Piechi perekondadele ja ametiühingutele on kaalukas sõnaõigus ka Alam-Saksi liidumaal, kellele kuulub suur osalus. Ka grupi endised tegevjuhid Bernd Pischetsrieder ja Wolfgang Bernhard olid sunnitud lahkuma pärast korduvaid konflikte nõukoguga.

Oliver Blume

Diessi asemel võtab tegevjuhi töö septembrist üle Oliver Blume, kes saabus VW kontserni 1994. aastal praktikandina. Audis, Seatis, VW-s ja siis Porsches töötanud mees suutis vähendada diisliskandaali mõju Porschele. VW AG juhtkond loodab temast koostööaltimat ja stabiilsemat juhti kui Diess.

Diessi lepingut uuendati hiljuti oktoobrini 2025, mis tähendab, et tõenäoliselt tiksub talle ka pärast ametist lahkumist kuni lepingu lõpuni kopsakas töötasu, mida peaks olema umbes 30 miljonit eurot.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena