Euroopa Aasta auto finalistide sekka jõudnud C-segmendi auto näeb uutmoodi välja juba välimuselt. Väga julge, kahtlematult laheda ja eristuva efekti annab näiteks kuldne, otstest tsentrisse suunatud noolekujutisega paneel nii ees kui taga – tundub, et see võiks ka sobida mis iganes tooni kerevärviga:

Renault Megane E-Tech Electric

Saadaval olevaid toone sellele masinale ei olegi väga palju: Rafale hall, Schist hall, kesköösinine, leekivpunane, teemantmust ja liustikuvalge.

Autol on kõrged küljed ja ka kõrge küljejoon, mis annab masinale juurde väärikust ja enesekindlustki. Katusejoon on samas kupeelikult langev ning tagaosa juba selgelt tavapärane luukpära. Rattad aga koguni 20- tollised. Nii et kokkuvõttes ongi raske üheselt väita, kas on see luukpäras sedaan või pigem midagi linnamaasturi tüüpi (samas ei anna vaid 13,5-sentimeetrine kliirens selleks lootustki) – midagi vahepealset paljust justkui.

Renault Megane E-Tech Electric

Selle mudeli puhul on ka Renault esiuste puhul kasutusel võtnud lukustusest vabastamisel keres tasapinnast välja tulevad käepidemed. Tagauste avamiseks on käepidemed uste paremal ülanurgas.

Renault Megane E-Tech Electric

Autosse istudes tõmbab esmalt tähelepanu väga suur 12-tolline portrait-asendis multimeediadisplei. Selle võlu lööb välja näiteks kaardirakendust kasutades (seda saab peegeldada ka otse silme ette näidikutedispleile (12,3 tolli) rooli taga. Kaardirakendus on, kusjuures, juba integreeritult Google’i oma, seega vaatab meile ekraanilt vastu teada-tuntud lahendus.

Renault Megane E-Tech Electric

Omaette vaatamisväärsus vaatab aga vastu väga ootamatus kohas – selleks on tahavaatepeegel! See on hübriid! Üles tõstetud asendis on tegemist justkui mobiili ekraaniga, mis kuvab taga toimuvat kaamerate abil ja mille pilt on seeläbi märksa avaram. Alla klõpsates ja seejärel veidi kohandades saab seda kasutada aga tavalise peeglina.

Mis tehnilistesse numbritesse puutub, siis auto 60 kWh aku lubab kuni 470 kilomeetrit sõiduulatust. Valikus on 96-kilovatine 250 Nm pöördemomendiga ja 160-kilovatine 300 Nm pöördemomendiga mootorid, mis võtavad linnaoludes energiat kusagil 14,5 kWh 100 km kohta. Kiirendus 0–100 km/h on sellel esiveolisel autol 7,4 sekundit, see käivitub vägagi vahetult ning seega jäävad ristmikel sisepõlemismootoritega masinad reeglina tahavaatepeegli teemaks. Masina vedrustus tundub olevat timmitud pigem sportlikult jäigaks kui pereautolikult uniseks ja õõtsuvaks.

Renault Megane E-Tech Electric

Mégane E-TECH Electric ühildub kogu vahelduvvoolu laadimisinfrastruktuuriga, nende seas 130 kW võimsusega kiirlaadija, millega laeb 30 minutiga kuni 300 kilomeetrit sõiduulatust.

Keskmise varustustasemega versioonide armatuurlaud on kaetud tekstiiliga, kõrgematel tasemetel naha imitatsiooniga TEP materjal. Armatuurlaua ülemisel kontuuril ja sisemiste uksepaneelide ülaosas on keskmise taseme autodel Alcantara materjalist polster ja kõrgema taseme autodel dekoratiivsest Nuo puidust viimistlus.

Renault Megane E-Tech Electric

Käigukangi viimine roolisamba taha (paha on see, et heal mitmel korral panin käiguvahetamise asemel tööle kojamehed) on teinud ruumi 7-liitrisele panipaigale. Samuti on kaks täiendavat kohta topsihoidjate jaoks - kõikvõimalike asjade panemiseks on kahe istme vahelisel alal muljetavaldavalt palju ruumi. Lisaks on 3-liitrine panipaik keskse käetoe all, mida saab 55 millimeetri võrra nihutada.

Renault Megane E-Tech Electric

Mahutavusega jätkates: pakiruum mahutab 440 liitrit ja seda on liiga palju. Jah, elektrimootor ja akud tahavad tavamudelitega võrreldes rohkem ruumi, ent seda ei peaks saavutama tagumise istmerea jalaruumi arvelt, pigem tasuks teha väiksem pagasiruum. Ma nimelt kahtlustan, et sellel autol on täiskasvanud inimese jaoks taga liiga vähe ruumi, et seal kauem kui pool tundi viibida.

Laadimiskaablitel on oma hoiuruum mõõtmetega 22 dm3, millele pääseb ligi pakiruumi põrandapaneeli tõstes. Pakiruumi mahtu saab suurendada, klappides tagaistmed 2/3 – 1/3 formaadis alla ja eesmise reisija istme üles.

Renault Megane E-Tech Electric

Masina hind algab Equilibre varustustasemel 34 200 eurost ning kalleim, Iconic varustustasemega E-Tech hakkab Eestis maksma 43 800 eurot. Ehk et kergelt odavamapoolne elektriauto, hinna ja kvaliteedi (ning uuenduste!) suhe on aga väga hästi paigas. Autol on 2-aastane garantii (ööpäevaringse abiga seitse päeva nädalas) ja akule on garantii 8 aastat või 160 000 km.