Jättes Exceli-tarkused kõrvale ning lubades emotsioonidel otsustada, jäävad valikusse kiired luukpärad, juba haruldaseks muutunud luksusautod või mõni disainipärl Itaaliast ja Suurbritanniast.

Audi S4

Audi S4

Hind: al. 6500 eurost

Tootmisaastad: 2003–2005

Kolmanda põlvkonna Audi S4 on eriline selle poolest, et just nimetatud tootmisperioodil sai S4 esimest korda 4,2-liitrise V-8-mootori. Kuigi eelkäijadki olid kiired, pole neil midagi vastu panna kaheksa-silindrilise jõuallika tekitatavale helile ja emotsioonile.

Ametlikel andmeil spurdib manuaalkäigukastiga S4 „sajani“ 5,6 sekundiga, kuigi nii mõneski testis näitas S4 ka kiiremaid tulemusi. Tõeliselt ägedaks teeb vana S4 tõsiasi, et eemalt vaadates ei paista toores jõud kusagilt välja. Audi välimus on kui kenal pereautol – ei mingeid ulmeliselt suuri spoilereid või vaalasuuna avatud hiiglaslikke õhuvõtuavasid. Pealtnäha veidi edevamate velgede ja läikivate peeglitega sedaani (või universaali või kabrioleti) minek üllatab kõiki.

Vägeva mootori, nelikveo ja oivalise juhitavusega kolmanda põlvkonna Audi S4 kuulub kindlasti nende autode sekka, mille väärtus on juba kasvama hakanud. Praegu leiab 10 000 eurose piirhinna sees Euroopas ainult paar-kolmkümmend pakkumist, kuid tõelised „maasikad“ maksavad muidugi tublisti rohkem.

Jeep Grand Cherokee 5,9

Jeep Grand Cherokee 5,9

Hind: al. 9990 eurost

Tootmisaastad: 1998

1998. aasta 5,9-liitrine Grand Cherokee ei erine palju oma lahjematest sõsaratest, kuid kapoti all peitub tummine mootor, mis tegi selle sõiduki 24 aastat tagasi üheks maailma kiireimaks džiibiks. Tõsi, tol aastal oli ka teiste kiirete maasturite valik olematu, kuid vana „5,9“ on eriline sellegi poolest.

Kahetonnine jurakas spurdib „sajani“ 6,8 sekundiga ning oli teerajajaks praegustele SRT-mudelitele. 5,9-liitrist Grand Cherokeed tehti ainult ühe aasta vältel, see oli haruldane uuena ning on muutunud eriti haruldaseks praegu. Hinnad tõusevad kiiresti. Kui veel mullu pakuti mõnda 7000 euro eest, siis nüüd algab hind juba 10 000 euro juurest.

Honda Civic Type R

Honda Civic Type R

Hind: al. 5500 eurost

Tootmisaastad: 2001–2006

Kõik Civic Type R-i põlvkonnad on kiired, kuid esimene Euroopas müüdu oli omal ajal eriline. Tugeva emotsiooni annab üle 8000 pöörde tegev VTEC-mootor. Kuigi võimsus 200 hobujõudu ei tundu tänapäeval midagi müstilist, jätkub sellest väikese Civic Type R-i liigutamiseks küll.

Täispikka ülevaadet vaata edasi portaalist Geenius

Kuidas edetabel sündis?

Seniste praktiliste edetabelite asemel pakume nüüd välja oma pingerea ahvatlevamatest unistuste ja hobiautodest. Olgu eelarve 10 000, 25 000, 50 000 või 100 000 eurot, autosid, mille müügikuulutust nähes süda kiiremini põksuma hakkab, leiab igas hinnaklassis. Valisime igasse hinnaklassi 25 autot ehk kokku 100.

Selge on see, et mida suuremast summast me räägime, seda laiemaks valik muutub. Kui 10 000 euroga peab päriselt erilise auto valimiseks olema julgust ja teadmisi ning teinekord ka omapärane maitse, siis 100 000 euro juures enam kompromisse teha ei tule. Kas soovite uueväärset ring¬rajaautot või rariteetset uunikumi – kõik teed on lahti!

Vaatame ka Eestist väljapoole

Edetabelit tehes tuli meil muidugi põhi¬tähelepanu suunata Eestist väljapoole, sest paljusid ihaldusväärseid autosid, mida tõttaks ostma kas või kohe, Eestist ei leia. Tihtipeale on neid arvelgi ainult mõni üksik. Müügiportaalides on haruldaseks muutunud isegi kunagised rahvaautod, aga näiteks Saksamaalt leiab neid veel palju. Seega kammisime põnevama valiku leidmiseks läbi välismaiseid saite.

Hinnapiiri määratlemisel lähtusime pigem reeglist, et head asja odavalt ei saa, ja jätsime välja turu kõige odavamad pakkumised. Täpselt sama oleks mõistlik teha ka kõigil neil, kes päriselt ostma hakkavad.

Ühtlasi tuli tõdeda, et odavalt ei saa enam paljusid autosid, millest veel mõne aasta eest ei osanud eriti midagi arvata. Ägedad vanemad autod on tihti aga juba väga kallid. Seega jah, hinnatõus ei puudata sugugi mitte ainult uusi ja peaaegu uusi sõidukeid, vaid ka hobiautosid. Need võivad seega lisaks emotsioonide pakkumisele olla tark rahapaigutus.

100 soovituse kõrval toome ära 12 teoorias toredat, aga praktikas kehva autot, mille asemel võiks arukas inimene küll midagi muud valida. Hummer H2, Ford Mustang, Ferrari Mondial ja teised … mis neil siis häda on, saate lugege loost.