Ettevõte on üle maailma kogunud 20 miljardit näokujutist andmebaasi, hankides andmeid avalikust internetist – näiteks sotsiaalmeedia teenustest. Saadud andmeid kasutab ta tehisintellektil põhineva identiteedikontrollimise teenuse käivitamiseks, kirjutab TechCrunch.

See teenus on muidugi tasuline. Probleem on aga selles, et Clearview pole kunagi inimestelt küsinud, kas ta tohib selleks nende selfisid kasutada.

Inspektsiooni hinnangul rikkus ettevõte Suurbritannia privaatsusnorme ja peab lõpetama riigi elanike isikuandmete hankimise ja kasutamise ning juba kogutud andmed kustutama.

Ühendkuningriigi teabevolinik John Edwards ütles täna Twitteris, et ettevõte kasutas andmete kogumiseks nii ühismeediat kui internetti laiemalt.

„Ettevõte mitte ainult ei võimalda nende inimeste tuvastamist, vaid jälgib nende käitumist ja pakub seda kommertsteenusena. See on vastuvõetamatu,“ sõnas ta.

Andmekaitseinspektsiooni avaldusest ilmneb, et probleemiks ei ole niivõrd avalike andmete kogumise fakt, vaid see, et seda tehakse inimestelt luba küsimata ja et luuakse tasuline teenus. UK lubab alustada teiste riikide esindajatega arutelusid, mida uues olukorras teha.