Mida räägivad üldnumbrid? Seda, et käesoleva aasta nelja kuuga on Euroopa Liidu riikides antud klientidele üle kokku 2,93 miljonit uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 14,4%.

Kui vaadata autokontsernide näitajaid, siis Volkswagen Groupi (sh Audi, Škoda, Seat ja Porssche) nelja kuu aastane langus oli 18%, Stellantis (Peugeot, Fiat, Citroen, Opel jne) kukkus 26 protsenti, Renault Groupi (sh Dacia, Alpine, Lada) miinuseks oli 10,5%.

Toyota Group langes –1,1, BMW Group –13,7%, Jaguar Land Rover koguni –34,5% ja Mercedes-Benz –12,6%. Ford kukkus 16, Volvo 24,3, Nissan 22,3 protsenti jne

Ent kontsernide seas oli üks suur erand: Hyundai Group näitas aastases võrdluses koguni 13,6-protsendist kasvu. Kia esimese nelja kuu aastane kasv oli seejuures 19,2% ja Hyundai kasv 8%, autosid müüdi Euroopa Liidus nelja kuuga vastavalt 148 754 ja 132 702.

Hyundai Motor Balticu juht Erkki Ots kommenteeris selliseid näitajaid Fortele asjaoluga, et Hyundai Group on pikaajaliselt planeerinud toodangukindlust.

ERKKI OTS

„HMC (Hyundai Motor Company – toim) gruppi kuulub üks maailma suuremaid terasetootjaid Hyundai Steel, mis varustab ka HMC-sse kuuluvat laevatootmist ning muidugi ka autotootmist,“ rääkis Ots.

Samuti on Lõuna-Koreas võimekas kiibitootmine, nii et Lõuna-Korea tööstus ei sõltu Otsa sõnul nii palju Hiina toodangust kui nii mõnigi Euroopa autotootja.

„Nii nagu Eesti on Lääne-Euroopale selgitanud meie idanaabriga kaasnevaid riske, pole Lääne-Euroopa seda kuulanud ja on nüüd hädas,“ tõdes Ots. „Võib tõmmata paralleeli: Lõuna-Korea on üritanud maailmale mõista anda Hiina plaanist nii mõnigi tootmine monopoliseerida ja ka seda pole kuulatud, vaid vaadatud, et Hiinast saab natuke odavamalt ning ”plaan B” ja mõnegi riigi geopoliitilised ohtlikud ambitsioonid on unustatud.“

Seega, Erkki Ots leiab, et just sellise ”Plaan B” olemasolu ja „uute, väga uuenduslike mudelite – nagu Maailma ja Eesti Aasta Autoks valitud Ioniq5 – turuletoomine“ annabki tänase olulise turuosa kasvu. Eesti värskeid müüginumbreid vaadates ilmneb, et ka uus KIA Sportage läheb väga hästi müügiks.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid