Italy24 andmetel on paketis FH70 haubitsad, Iveco LMV taktikalised soomusautod, tankitõrjeraketid, õlaltlastavad Stingeri õhutõrjeraketid, luuredroonid, miinipildujad, käsitulirelvad ja laskemoon.

FH70 on USA, Kanada ja Austraalia saadetud M777ga võrreldes vananenud süsteem, kuid tänu automatiseeritud mürskude laadimisele saab hea väljaõppega meeskond teha lasu iga 10 sekundi järel.

FH70 tulistab 43kg L15A1 HE mürske. Maksimaalne lennukaugus on olenevalt laskemoonast 24–30 km.

Pukseeritav abimootoriga haubits töötati välja 1960ndatel-1970ndatel ja oli mõeldud asendama Ameerika 155-mm haubitsat M114. Projektis osalesid Saksamaa, Suurbritannia ja hiljem Itaalia. Inseneride eesmärk oli luua suure pideva tulekiirusega ja minimaalse kasutuselevõtuajaga mobiilset relva. See ületab näitajatelt oma Ameerika analoogi M198t analoog, mida hakati tootma 1980. aastal.

FH70t toodeti kolme mainitud riigi ettevõtetes: Vickers Shipbuilding and Engineering, Rheinmetall, OTO Melara ning litsentsi alusel ka Jaapani tehases Japan Steel Works. Suurbritannia ning Saksamaa on need iseliikuvate haubitsate vastu vahetanud, Itaalial on neid 90 väeosades ja umbes 70 ladudes. Eesti ostis 24 FH70t 2000ndate algul Saksamaalt.

Itaalia Iveco LMVdega seoses on selline lugu, et Donbassi sõja ajal 2014–2015 tahtis Ukraina osta Itaalialt 90 sellist masinat, kuid Itaalia valitsus keeldus müügile loa andmisest.

Rõs

Itaalia müüs 67 sellist Venemaale, litsentsi alusel oli selliseid plaanis ehitada Venemaal umbes 1800. Valmis ehitati neid üle 350, 2022. aasta Venemaa Ukraina-vastase agressiooni käigus on neid ukrainlaste kätte langenud vähemalt neli.

LMVdel on kuulikindel soomus ja lisaks juhile mahutavad need kolm kuni neli sõdurit.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid