Üldpildis ikka on küll. Lisandunud kolmas dimensioon toob sarja värsket verd, mida sinna ka hädasti tarvis oli. Samas ei tee 3D käsitsemist keerulisemaks: alles jäävad ammusest tuttavad mõnus lihtsus, humoorikad relvad ning kemplevad sõjakad ussikesed.

Tuleb meelde, et varasemad Wormsid ei tekitanud enne tutvust mingit huvi, aga esimest korda näpud külge pannes neid niisama enam lahti ei saanud. Sama asi oli ka 3D versiooni puhul. Esimene mõte oli: “Kas ikka saab veel üldse mängu nautida?” Pärast lühidat demoga tutvumist rahunesin teadmisega, et vaatamata kardinaalsele muutusele graafikas on vana hea ussistrateegia alles. Kolmas mõõde seab loomulikult omajagu piiranguid, aga kahtlemata lisandub ka eeliseid. Sellest kõigest allpool.

Esimese tähelepanekuna on kadunud mitmed “relvad”. Hüvasti jäeti drell-puuriga, keevitamisega, harakiri meetmete, poole kung-fu ning Skunksiga. Viimast püüab asendada Gas Canister. Leiduvad veel mõned uued jubinad, aga jätaks siinkohal väheke avastamisrõõmu.

Algajale võib tekitada peavalu kaamera. Teadke siis, et ümbritsevaga tutvumiseks on kasulik hoida all Ctrl+E ning samal ajal hiirt liigutades kaameraga mööda kaarti ringi uhada. Loomulikult on taolisi asju mainitud manuaalis, aga kes seda ikka loeb… Kahtlastel põhjustel puudub igasugune Controls Setup peale Invert võimaluse hiirele, mis on ääretult kummaline.

Kui valida, millisele osale mängust tort näkku lüüa, saab kolm banaanikooki võrgutugi. Nii ebastabiilne ja pidevalt pangestuv multiplayer meenub vaid Multi Theft Auto näol, Vice City lisadest. Kui õnnestub sattuda ruumi, kus kõik siiski sujub, on tulemuseks väga lõbus ajaviide, kui ainult veel lag ei kummitaks. Õnneks on Team 17 juba maha saanud Service Packiga, mis parandab enamiku vigadest ning teeb netis seiklemise piisavalt nauditavaks.

Neti kohta veel. Chat aeti nii keeruliseks ja ebamugavaks kui võimalik. Sõnumi saamisel ilmub ekraanile punane telefon ja selle nägemiseks peab klõpsama Page Downi. Kui käiguks on näiteks vaid 30 sek, muutub selline asi väga tüütuks ning tähtsad teated võivad lugemata jääda.

Kuna ma juba vigade juures olen, lasen aga lurinal edasi.

Äärmiselt häiriv on, et ussikesed on liialt varmad surema. Ja mitte kuulirahesse, vaid ujumisoskamatuse tõttu! See tähendab: pea iga ussi saab enamasti elimineerida ühe hästi sihitud lasuga, mis ei ole kuigi tore, sest pange tähele — see ei ole Counter-Strike. Eelistan kindlasti vähe pingelisemat rebimist.

Kõige rohkem kurvastab Level Editori välja jätmine. Õigemini selle asendamine kümmekonna parameetri seadistuse võimalusega, mille järgi programm sulle maailma valmis teeb. Konveieritoodang imeb mürinal! Vähemalt on nn originaalmaailmad mitmekesised ja suured.

Äärmiselt tüütud on veel mõned tehnilised apsakad üldises mootoris. Nagu juba öeldud… Nurgelistes ja kitsastes kohtades on kaamera liigutamine raskendatud või isegi võimatu. Halvimal juhul pilt lihtsalt hüppab kahe nurga vahel. Ning suurt Girderit (Enter klahviga) kasutades tulevad redelid vigased. Neist saab pea läbi kukkuda, jäädes sisse pidama.

Vastased on enamasti suhteliselt kohmakad ja lasevad tihti mööda. Seega peaks üksikosa suhteliselt kergesti läbitav olema. Lõpus läheb muidugi raskemaks. Missioone on mitmesuguseid, aga paljud neist siiski ühenäolised — muutub vaid maailm ja tööotsa kirjeldus. Tihti tuleb lihtsalt mingid kastid või muu selline ära korjata, vastased elimineerida või lihtsalt kuhugile jõuda. Leidub ka eelnevate kombinatsioone.

Nagu eelmistes osades, saab ühe arvuti taga mõõtu võtta kuni neli ussikindralit — kordamööda meeskonda läbi kannatuste võiduni juhtides. Sama kehtib netis. Kusjuures neljakesi on igaühe suurim “sõdurite” arv neli. Ilmselt aja kokkuhoiu mõttes, sest rohkemaga võiksid matšid liialt pikale venida.

Kokkuvõtvalt oskan öelda vaid, et kui su ainus huviobjekt on võrguosa, on Worms 3D löök naelapea pihta, kui muidugi enne Service Pack peale panna. Kellel puudub netiühendus või keda võrguosa ei koti, saab sellegipoolest veeta vägagi lõbusaid tunnikesi. Minul see igatahes õnnestus, nii üht- kui teistpidi.

Käigustrateegia
Team 17, kirjastab SEGA Europe
Tugi: 1-4 (Internet, LAN)
Athlon või PIII-800 (1 GHz), 256 (512) MB RAM, 1,4 GB kõvaketast, 8x (16x) CD, 32 (64) MB kiirendi, Windows 98/Me/2000/XP