Volvo Cars’i disainidirektor Steve Mattin ja tema meeskond keskendusid ideeauto XC60 disainimisel kindlalt ühele selgele eesmärgile. “Viimastel aastatel oleme me rõhutanud edukalt skandinaaviapäraseid jooni, mille aluseks on ajatu ja funktsionaalne elegants. Nüüd tõstame me oma disaini DNA täiesti uuele tasemele, pumbates oma autode visuaalse mahu sõna otseses mõttes täis,” vahendab Steve Mattinit pressiteade.

Klassikalist Volvo logo — raua märki — tutvustati Volvo sõiduautodel uuesti ligi kaks aastat tagasi ning nüüd on seda suurendatud, et muuta brändi imago veel tugevamaks. Trapetsikujulise võre sisse kinnitatud suur raua märk annab selge signaali, et tulevik on saabunud.

20-tolliste velgede, rõhutatud rattakoobaste ja alumiiniumist küljekarpide ehisliistudega võimendatakse musklilist XC tunnet auto alumises pooles, samal ajal kui akende sihvakas profiil ja dramaatiline katusejoon annavad ülemisele poolele sportliku kupee ilme.

“Tagaosas annavad väljendusrikkad ja esiletungivad vormid lisavihjeid suunast, mille poole meie disaini DNA on liikumas. Pikkade tagatulede kontuurid rõhutavad musklis õlgu ning tagaluugi trapetsikuju on edasiarendus Volvo C30 klaasist tagaluugist,” selgitab Steve Mattin.

Tagaluugi disain hõlmab veel üht leidlikku uuendust. Alumine osa liigub välja ja üles ülemise osa kohale. See tekitab piisavalt suure ava väikeste esemete jaoks, ilma et kogu luuki peaks avama.

Veel üks põnev lahendus on tume paneel tagaluugi alaosas. Seestpoolt vaadates muutub see läbipaistvaks, parandades autojuhi vaadet auto taha. Ka katus on läbipaistev: tumedaks toonitud klaas on paigaldatud Y-kujulise kandekonstruktsiooni peale.

Ideeauto XC60 interjööridisain on vähemalt sama julge kui auto välisilme. See käib eriti armatuurlaua ja voolava joonega keskkonsooli ning sihvakate ja visuaalselt hõljuvate esi- ja tagaistmete kohta. Armatuurlaud ja uus rooliratas harmoneeruvad juba ikooniks muutunud sujuvalt voolava keskkonsooliga, mis on kergelt juhi poole kaldu. See on veelgi õhem kui praegu tootmises olevatel mudelitel ja jätab konsooli taha rohkem vaba hoiuruumi.

“Nupud ja lülitid on täielikult pinna sisse integreeritud ja “nähtamatu” info- ja navigatsiooniekraan ilmub vaid siis, kui see sisse lülitatakse, alustades vaatemängulise pulseeriva stseeniga. Ekraani kujutis on taha projitseeritud ning see teeb keskkonsoolist ühe salongi tähelepanuväärsema uuenduse,” räägib Steve Mattin.

Neli pöördnuppu ärkavad sisselülitamisel ellu samuti järk-järgult. Kõik ülejäänud klahvid on puutetundlikud. Unikaalne käiguvaheti on samuti innovaatiline — see on samasugune liuglüliti, nagu neid leidub valgus- ja helitehnikute juhtpultidel.

Volvo Cars on oma mugava ja ergonoomilise ehitusega istmete poolest maailmakuulus. XC60’s on kõikidel istmetel sisseehitatud turvavööd. Pea- ja seljatugedes, nii esi- kui tagaistmetes, on nn hobusesaba pilu. Seda lahendust tutvustati esmakordselt paar aastat tagasi Volvo ideeautos YCC (Your Concept Car) ning XC60’s on seda pikendatud praktiliselt seljatoe alaservani välja, et parandada ventilatsiooni ja vaadet tahapoole.

“Juht näeb pead keerates lisaks enda istmele läbi ka tagaistme peatoest ja tagaluugi alanurgas asuvast läbipaistvast paneelist. See lisab turvalisust sellist tüüpi autos, mille kõrgus võib muidu vaadet tahapoole piirata,” selgitab Steve Mattin.

“XC60’s on rohkelt uuendusi, mis näitavad, kuidas meie autod hakkavad välja nägema paari aasta pärast. Käes on aeg ükskord lõplikult unustada kõik kandilist kasti meenutavatest Volvodest. Selle asemel teeme me oma Skandinaavia disainipärandi emotsionaalsemaks ja säravamaks, lisades reljeefseid ja põnevaid vorme ning uusi innovaatilisi lahendusi,” ütleb Steve Mattin.