Tasub teha käik mõnda Volkswagenite müügisaali, kus avastad end äkitselt tõelisest rahvaautode merest, kus kõik on peaaegu sarnased, ent ometi eritüübilised, erinevateks tegevusteks mõeldud sõidukid.

Volkswagen on rahvaautoks olemise enda jaoks juba mõni aeg tagasi ümbermõtestanud. Rahvaauto ei ole lihtsaim mootoriga vanker, vaid automark, mis suudab pakkuda sõidukeid kõikidele rahva seas leiduvatele huvigruppidele. Passat CC on Volkswageni katse võtta Mercedese CLSi loodud turusegment ja muuta see kättesaadavaks suuremale hulgale inimestele.

Mäletame, kuidas võttis autoüldsus vastu VW luksussedaani Phaeton. Kujutate ette, et Volkswagen, tavaliste baasautokeste tootja tuleb nüüd välja pealt miljoni kroonise luksusautoga, millel veel kapoti all mingi imelik V12 mootor! Paljud pidasid seda mingiks naljaks, kõrge kompaniijuhi isiklikuks unistuseprojektiks, isegi eksperimendiks. Inimesed hirmutati sellise jutuga nii ära, et müügitulemused jäid tugevalt arvestatule alla.

Kes aga vähegi viitsis ise asja uurida ja autosse süveneda, leidis koheselt, et tegu on äärmiselt mugava, võimeka ja luksusliku ning tehniliselt keerulise limusiiniga. Disainilt oleks ehk VW-märgi luksuslikustamise ülesannet kandev Phaeton võinud tõesti seksikam olla, ent samas ei ole see ka suureks paisutatud Golf, vaid äratuntavate joonte ja imidžiga.

Phaeton oli esimene eksperiment. Uus Passat CC on peale seda nüüd juba palju tõsiseltvõetavam toode, mis ei aja kedagi naerma ja ei mõju enam nii uskumatuna. Phaeton lõi ukse luksustoodete turule lahti, ent jäi ise uksehoidjaks. Passat CC asutub nüüd vääriliselt edasi, parkides end otse legendaarselt kena kujustusega Mercedes-Benz CLSi kõrvale. Viimane on Passat CC selge ideoloogiline tõukemudel. Tänaseks on ka BMW poolt teada, et ka nemad ei jäta sellesse turusektorisse sisenemata.

Voolav kupeelik kerejoon sobib Volkswagenile küll. Tehniliselt Passatil baseeruv isend peaks olema prii ka tehnilistest lastehaigustest, kuna selle nö.doonorauto on juba mõnda aega olnud väljas tegusid tegemas. Passat CC ongi nagu tavaline Passat Phaetoni ülikonnas. Luksusauto „rõivas“ on Passatile selgelt mõni number suurem ja seega istubki seljas ümaramana, meeldivalt lohvakamana. Passat CClt ei puudu soliidne vaoshoitus, aga on kohal ka kerge ulakuse tunnuseid.

Euroopasse on seda meeldivalt naiselikku luksusautot oodata selle aasta kevad-suvel. Tava-Passatist rikkalikumalt varustatud sõidukile pakutakse ka 300-hobujõuliseid mootoreid, mis tagavad kupeelikule kerele ka kupeele omased sõiduomadused.