Komisjoni kuuluvad nii disainerid, arhitektid, kunstnikud, fotograafid, ajakirjanikud kui ka kunstikriitikud. Kuigi seltskond on suhteliselt Lõuna-Euroopa-keskne, vaid mõni inglane ja hiinlane itaallaste-prantslaste vahel, võiks seda ikkagi väga ausaks konkursiks nimetada. Vaieldamatult on Itaalia disainimaa nr.1, sealne disainikoolkond võimas, autoehituse ja ilu hindamise traditsioon väga pikk. Need mehed juba teavad, mis asi on disain ja ilu, seda ka autodel.

Oodatult tegi “puhta töö” Fiat 500, värske Euroopa Aasta Auto. Kuigi autosid hinnatakse klasside kaupa, sai just see fenomenaalne disain peaaegu üksmeelse kiidu osaliseks. 18 punkti kogus Fiat, 2 punktit sai teine kenake uustulnuk, Mazda2. Nemad olid ka esimesed väike- ja linnaautode kategoorias.

Kahemahulistest keskmise suurusega autodest sai ilusaima tiitli omale Fiat Bravo veenva eduga 15:9 Peugeot 308 ees. Kolmemahuliste keskmiste autode seas võitis oodatult uus Mercedes-Benz C-klass seisuga 14:11 uue Audi A4 ees.

Suuremate sedaanide hulgas tegi seekord Lexus puhta töö: esimene Lexus LS 600h 11 punktiga, teine Lexus LS 460 6 punktiga. Kupeede kategoorias võitis Audi A5 pisikese BMW 1.seeria Coupe ees, seis 13:6 Audile.

Lahtise katusega autode seas sai ilusaimaks Opel GT, seda BMW 3.seeria kabrioleti ees. Lõpptulemus 11:9. Sportautode omavahelises titaanide-heitluses seljatas Aston Martin DBS 10 punktiga Maserati GranTurismo, kes kogus 7 punkti.

Universaalidest sai teise võidu Mercdes-Benz C-klass, seekord Volvo V70 ees. 12:6 lõppseisuga on universaal-C omas klassis sedaanist ilusam. Mahtuniversaalide ilusaimaks tunnistati Citroën C4 Picasso 16 punktiga. Neljaveoliste maastikuauto(laadsete) seas võitis VW Tiguan napima eduga 8:7 Nissan Qashqai ees.

Eriseeria ja superautode klassi võitis oodatult Lamborghini Reventón 14 punktiga ja kontseptide hulgas valiti ilusaimaks tulevase seeriaauto “toorik” Renault Laguna Coupe Concept 12 punktiga. Eriauhinna vääriliseks tunnistati Bentley Brooklands Coupé.

Kui oma tagasihoidlikku arvamust avaldada, siis üldjoontes langevad minu ja austet gurude maitsed kokku. Pisukest küsimust tekitab kupeede järjekord ja C4 Picasso teist aastat järjest “ilusaim” olemine, samamoodi panevad õlgu kehitama crossoverid, nagu ka eelmisel aastal, kui ilusaimaks valiti Q7. Ju ei ole ma veel nii peene kunstimeelega. Kuid 2007 tootmisaasta iluga üllatajad on küll kõik kenasti kokku saanud. Paljusid neist sain esmakordselt reaalis näha Riia Autonäitusel, mõnda Eestis. Ja nende superautode kohta ei julge sõna võtta. Parimad palad on nad kõik. Eriliselt tooks esile just uut C-klassi, mis Riias üle saali silma torkas. Kui mõni auto on õnnestunud, siis on tema just seda. Ja ka Opel GT’d, parim rodster tema eheduses ja seksikuses. Samamoodi ei ole midagi Lexustele ette heita, üks väheseid Jaapani marke, mis tõesti on kogu oma lühildase eksistentsi ilusaid autosid tootnud.

Kõige rohkem iludusi on ehitanud itaallased ja prantslased. Kuigi absoluutselt kõikide aastate võitjaid ma ei suutnud leida, siis Fiat, Alfa-Romeo ja Ferrari Itaaliast ning Renault ja Citroën Prantsusmaalt on see sajand olnud ühed suurimad auhinnavõitjad. Ja seda kohe kindlasti õigustatult, mida kinnitab uus Fiat 500.