Toyota eesmärgiks oli luua hübriidajamiga sõiduk, mille ruumikus oleks sama mis sisepõlemismootoriga mudelil – mõistagi pidi lisanduma veelgi väiksem kütusekulu ja madalamad emissioonid. 

Hübriidajam muudab Yarise ka oluliselt efektiivsemaks – just linnasõidul, kus tehakse palju pidurdamisi-kiirendusi, avaldub selle põhiline efektiivsus. Kõik toimub aku, mitte kütuse arvelt ning selle tulemusena suudab Yaris Hybrid liikuda akudelt 2 kilomeetrit.

Põhimõtteliselt on tegu Priuse-laadse ajamiga, kus sisepõlemismootori töömahtu vähendati 1,5 liitrini ning väiksem akudeplokk “peideti” tagumiste istmete alla. Ajam ise on Priuse omast 4,7 kilogrammi kergem ning diiselmootoriga Yarisest vaid 30 kilogrammi raskem. Pagasiruumi mahutavus aga ei vähenenud grammigi.

Tänu erakordselt tõhusale ja kompaktsele täishübriidajamile on uue Yaris Hybridi CO2 heitkogus – 79 g/km – väiksem kui ühelgi tavalise sisepõlemismootoriga autol. Yaris Hybrid väike CO2 heitkogus on saavutatud tänu täishübriidsele tehnoloogiale, mis paistab lisaks ökonoomsusele silma ka võimsuse poolest (100 DIN hj). Yaris Hybrid liigub märkimisväärse osa ajast täiesti heitmevabalt. Kuna hübriidajam valib igas olukorras kõige tõhusama töörežiimi, ei lähe väga sageli sõidu ajal bensiinimootori abi üldse tarvis.

Tehnoloogiliselt on uus Yaris korralik – sõitjate kasutada on puutetundliku ekraaniga multimeedia-navisüsteem ning värvilise pildiga tagurduskaamera. Viimane tagab väiksele sõidukile väga hea manööverdusvõime. Ekraanile võib kuvada hübriidajami statistikat ning oma sõidustiili vastavalt sellele kohendada.

Samal ajal ei tee Yaris Hybrid mingeid järeleandmisi mugavuse arvelt – näiteks kliimaseade ja automaatkäigukast on juba auto standardvarustuses sees.
Tehniliste andmete osas saab veel välja tuua järgnevad parameetrid. Pikkus 3 905, laius 1 695, kõrgus 1 510 ning telgede vahe 2 510 millimeetrit. Rööbe ees 1 485 ning taga 1 470 ühikut. Pagasiruumi mahuks 286 liitrit, tagumise istmerea seljatugesid alla lastes võib seda suurendada 768 liitrini. Pagasiruumi luuk on piisavalt suur ka mahukamate esemete sissetõstmiseks.

Põhjalikult on muudetud ka auto välimust. Yaris hübriidi „nägu“ on kantud Toyota disaini uuest suunast, mis on segu enesekindlusest ja agressiivsusest ning mida täiendavad hübriidimudelile omased LED-esituled – seega ei jää Yaris kindlasti märkamatuks. Kui eesmärgiks on leida madalate ülalpidamiskuludega B-segmendi sõiduk, mis võtab linnas keskmiselt vaid 3,1 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta, on Yaris Hybrid kõige õigem lahendus.