Kõik teavad Priust kui hübriidtehnoloogia sünonüümi, kuid paljude jaoks tekib küsimus, mida tähendab termin “plug-in” Priuse nime järel? Kõige suupärasemad eestikeelsed vasted uuele Prius Plug-in’le võiksid olla “pistikhübriid” või “laetav hübriid”.

Nö tavalise Priusega võrreldes on laetavale Priusele paigaldatud liitium-ioon-veojõuaku, mis mahutab neli korda rohkem energiat – 4,4 kWh. Hübriidajam – 1,8-liitrine 99-hj (73 kW) Atkinsoni töötsüklil põhinev sisepõlemismootor ja 60-kilovatine elektrimootor on võetud üle “juba ennast tõestanud” Priuselt - niisiis pole laetava hübriidi sõiduomadused karvavõrdki muutunud.

Hübriidajami eelis lihtsa sisepõlemismootori ees avaldub auto pidurdamisel või aeglustamisel, kui tekkiv energia salvestatakse ning rakendatakse auto liigutamiseks sobival hetkel – see on põhjus, miks hübriidi eelised tulevad eriti esile linnas, kus tuleb pidevalt kiirendada ja peatada.

Auto alustab liikumist elektrimootori jõul ning jätkab seda niikaua, kuni akudes energiat jätkub – ühe laadimisega on võimalik sõita kuni 25 kilomeetrit, millest võib töölkäivale linlasele täiesti jätkuda.

Näiteks Piritalt või Kristiinest kesklinna ja tagasi sõitvale autoomanikule piisab auto ühendamisest adapteri kaudu oma maja või korteri 240-voldise elektrivõrku ning järgmisel päeval saab taas saastamata tööle sõita – piiskagi mootoribensiini vajamata. Ning erinevalt puht-elektriautode omanikest ei pea laetava hübriidi omanik kartma aku tühjenemist kõige ebasobivamas kohas.

Kui taoline olukord peaks tekkima, jätkab auto sõitu mootoribensiinist saadava energia arvel. Mootoribensiini aitab säästa ka Priuse kliimaseade, mis elektrivõrgust saadava energiaga töötades suudab parkiva-laadiva auto salongi ette jahutada soovitud temperatuurini.

Märkimist vajab kindlasti see, et sõiduki aku täielikuks laadimiseks standardsest 240 V vooluvõrgust kulub vaid 1,5 tundi, mis tähendab, et kallist kiirlaadijat ei ole vaja soetada. 

Priuse pistikhübriid kulutab 100 kilomeetrile ainult 2,1 liitrit kütust, millele vastab CO2 sääst 49 g/km. Tänu täishübriidajami koguvõimsusele 100 kW saavutab Priuse pistikhübriid vaid 11,4 sekundiga kiirenduse 0–100 km/h, mudeli tippkiirus on 180 km/h.

Priuse pistikhübriid, mis kaalub umbes 1420 kg, on tavalisest Priusest ainult 50 kg raskem ja ei kaalu rohkem kui selle segmendi võrreldav diisel- või bensiinimootoriga auto. Tänu täiesti uue konstruktsiooniga kompaktsemale liitiumioonakule on pagasiruumi maht 443 liitrit, mis on võrreldav tavalise Priuse pagasiruumiga.

40,5-liitrine panipaik pagasiruumi all on piisavalt suur laadimiskaabli mahutamiseks pagasiruumi põranda alla. Oma asukohta on vahetanud mudeli aku laadimise pistik, mis asub nüüd auto parempoolsel tagatiival süvispaigaldusega paneeli all.

Priuse pistikhübriid pakub juhile võimalust valida kolme sõidurežiimi vahel – HV, EV ja EV-City. HV-režiimis toimib uus pistikhübriid samamoodi nagu tava-Prius. Valides elektrirežiimi sõidab Priuse pistikhübriidtäielikult ainult aku jõul – sel juhul on linnas sõites müratase minimaalne ning CO2 ja NOX heitmetase olematu.

Kiirusel kuni 85 km/h on võimalik läbida kuni 25 kilomeetrit. Bensiinimootor käivitub siis, kui süsteem tuvastab, et on vaja lisavõimsust. Ent vähesel kuni keskmisel kiirendamisel on bensiinimootor välja lülitatud kogu elektrirežiimis töötamise aja.
EV-City-režiimis piiratakse ajami väljundvõimsust 25kW-ni, et tagada suurim võimalik sõiduulatus elektrijõul. See on piisav, et just linnaliikluses müratult ja heitmeteta liigelda.

Priuse pistikhübriidistandardvarustusse kuulub multimeediasüsteem Toyota Touch, kuid klientidel on võimalus proovida ka täiesti uudset multimeedialahendust. Nimelt jõuab uue Priuse pistikhübriidiga turule ka seni kõige intelligentsem satelliitnavigatsioonisüsteem – uus Toyota Touch Pro.

See tippkvaliteediga multimeediasüsteem sisaldab suure eraldusvõimega 7,0-tollist puuteekraani ning võimaldab saada hetkega ülevaate kliimaseadme ning heli- ja navigatsiooniseadme töö põhiparameetritest.

Navigatsioonisüsteem, mille menüüd ja juhised on 20 erinevas keeles, hõlmab kogu Euroopat. Lisaks tagab süsteem juurdepääsu SMSidele ja e-kirjadele ning võimaldab tekstsõnumi esitamist kõnena.

Standardvarustuses on tahavaate kaamera, mis annab dünaamilisi juhiseid manööverdamise hõlbustamiseks kitsastel teelõikudel. Ülitäpne süsteem tagab parema navigeerimise, annab samuti parema ülevaate liiklusolukorrast ja -voost, infot vabade parkimiskohtade ja kütusehindade kohta ning täiendavat teavet, nagu kiirusepiirangud ja ilmateade.

Koos loetletud kõrgetasemeliste tehnoloogiatega ning märkimisväärsete numbriliste näitajatega viib Priuse pistikhübriid keskkonnasäästlikkusele suunanud transpordilahendused täiesti uuele tasemele, pakkudes linnapiirkonnas sõitvatele juhtidele konkreetsete vajaduste rahuldamiseks parimaid võimalusi mõlemast automaailmast.