Esimese generatsiooni Mazda6 tähistas Mazda uue põlvkonna algust oma tulekuga 2002. aastal. Siis tutvustati ka uut “Zoom-Zoom” mõttemaailma, mis väljendab liikumise rõõmu ja vabaduse tunnet, mis on tuntav kõigis Mazda6’le järgnenud Mazdades. Mazda6 võlus oma tulekuga hetkega nii kliente kui ka ajakirjanikke oma disaini, sõiduomaduste ning kvaliteediga. Mazda6 on olnud müügihitt, olles lisaks võitnud 130 auhinda, nendest 59 Euroopas.

Rahvusvahelises statistikas on Mazda6 populaarseim mudel 2-liitrine turbodiisel. Populaarseim keretüüp on universaal, omades 40% turuosa. Ülejäänud turuosa jaguneb sedaani ja luukpära vahel suhtega 26% sedaanil ning 34% luukpäral.

Suurem igas mõttes

Täielikult uuenenud Mazda6 pakub eelkäijale sarnaselt kolme keretüüpi ning on stiilsem kui kunagi varem. Julge ning uuenduslik disain on ajaga kaasas käinud. Uued kassisilmadega esituled püüavad pilku sama hästi kui Mazda RX-8 väljatungivad rattakoopad. Kapoti keskosas jookseb terav serv, kapott ise lõpeb järsult äärtes, kust jätkuvad esileküündivad ning sportlikud küljedetailid. Esivõre on madalamal ning udutuled on vertikaalse disainiga. Massiivsed tagatuled ning kaitserauda integreeritud tagumise numbri kinnitus rõhutavad veelgi auto tippklassile omast välimust.

Uus Mazda6 on suurem igas mõttes, mille eest võlgnetakse tänu enamjaolt suurenenud salongile. Sedaani pikkus on 4735 mm, laius 1795 mm, kõrgus 1440 mm ning teljevahe on 2725 mm. See tähendab, et auto on eelkäijast 65 mm pikem, 15 mm laiem ning veidi kõrgem. Olulisim muudatus on 5 cm suurenenud teljevahe, mida on tunda avardunud salongis. Luukpära on mõõtmetelt sarnane sedaanile, kuid sellegipoolest on autosid kerge üksteisest eristada C-piilari kuju järgi. Sedaani katusejoon C-piilari juures on järsema langusega. Luukpäral on seevastu sujuvam katusejoone üleminek, mis tekitab kupee-taolise auto karakteri.

Ka eeldatavalt populaarseim keretüüp — universaal — on oma mõõtmetelt kasvanud. Nüüdsest on ta pikkus 4765 mm (kasvanud 75 mm) ning kõrgus 1490 mm (kasvanud 10 mm). Auto laius on sama, mis sedaanil ning luukpäral. Küljeakende joon tõuseb auto tagaosas sujuvalt kõrgemale, tuues välja auto dünaamilisuse. Sellest tulenevalt näeb uue Mazda6 universaal välja voolujooneline ja stiilne kaotamata pearuumi auto tagaosas ega ka pakiruumi mahtu. Need autod mitte ainult ei näe voolujoonelised välja — nad ka on seda. Sedaanil ning luukpäral on tuuletakistuse koefitsient 0.27 Cd ning universaalil hämmastav 0.28 Cd.

Salong on kõigil keretüüpidel samuti ruumikam kui kunagi varem. Peamine kasv on toimunud tagumiste reisijate jalaruumi osas. See oli oluliseks punktiks uuel mudelil kuna praeguste sedaan keretüüpi Mazda6 kasutajad kurtsid tagumiste reisijate jalaruumi vähesuse üle. Suurendatud on ka õlaruumi kõigis keretüüpides. Pakiruumis on nüüdsest samuti rohkem ruumi ning ta mahutab 510 liitrit (luukpära) või 519 liitrit (universaal) olles sealjuures veelgi avaram ning pakkudes paremat mahutavust. Nii uuel luukpäral kui ka universaalil on eelmisest Mazda6’st tuttav Karakuri süsteem istmete kokku klappimiseks. See tähendab, et kasutaja saab ühe liigutusega kas salongist või pakiruumist istmed kokku klappida tasapinnaliseks põrandaks suhtega 40/60. Lisaks sellele pakutakse nüüdsest universaalile ka Karakuri pakiruumikatet. See tõstab pakiruumi katte luugi avamisel, muutes kaupade laadimisprotsessi hõlpsamaks, kuna kaob vajadus kate eraldi eemaldada.

Kvaliteeditunnetus

Kvaliteeti tunnete uue Mazda6 juures nii sellega sõites kui ka seda silmitsedes. Keredetailide vahed on väga kitsad ning täpselt paigaldatud tagamaks väiksemat tuuletakistust ning andmaks autole soliidsemat välimust monoliitsema kere näol. Salongis on tunda kvaliteeti materjalide valikus ning üleüldises disainis. Materjalide valikuga on vähendatud ka salongi mürataset.

Nähtavust on parandatud näiteks klaasijoone nihutamisega tahapoole. Samuti aitavad kaasa uue kujuga peeglid ning akende asetus, mis parandavad nähtavust autost seest. Istmedki on uue disainiga pakkudes enam külg- ning nimmetuge ning esiistmed on nüüdsest kaheastmelise istmesoojendusega.

Tänu neljas suunas seatavale roolile ning rohkete istmeseadistusvõimalustele on juhil väga täpselt võimalik paika panna endale sobilik isteasend. Ka rooli kallet on muudetud, mis on eelnenud mudeli 23 kraadi asemel 21 kraadise nurga all toomaks rooli enam juhi käeulatusse. Käigukang on samuti toodud juhile lähemale ning tõstetud kõrgemale, tehes seda käepärasemaks. Näidikute plokk on selginenud. Kroomitud rõngastega näidikutel on punakas-valge illuminatsioon, millele paistab peale veel sinakas taustavalgus. Valgus ei pimesta juhti pimedas ning vaadates tagasi teele adapteeruvad ta silmad kiiresti pimedusega. Uus valgustuspakett on nn aktiivilluminatsioon (Action Illumination), kus valgus hajub ja teravdub interaktiivse reaktsiooniga kasutades CD’d ja raadiot.

Uus rool on veelgi funktsionaalsem kui kunagi varem, lubades juhil hoida käed roolil kõigil juhtudel. Lisaks audiosüsteemi kontrollimisele on nüüdsest võimalik roolilt juhtida ka kliimaseadme funktsioone, pardakompuutrit, Bluetooth käed-vabad süsteemi ning navigatsiooniseadet. Loomulikult on ka püsikiiruse hoidja käsklused kontrollitavad roolilt. Varustuses on nüüdsest saadaval ka adaptiivsed Bi-Xenon esituled, esimesed- ja tagumised parkimisandurid ning rehvirõhu jälgimise süsteem.

Mootorivalikus 4 võimalust

Uue Mazda6 mootorivalikus saab olema 3 bensiinimootorit ning üks diiselmootor. Uusim neist on 125kW (170hj) võimsust arendav 2.5 liitrine bensiinimootor, mis vahetab välja eelkäija 2.3 liitrise bensiinimootori. Lisaks suurenenud võimsusele on suurenenud ka väändemoment, mis nüüdsest on 226 Nm 4’000 mootoripöörde juures. Kasv on olnud 4 hobujõudu ning 19 Nm väänet, kuid sellest hoolimata on mootori kombineeritud kütusekulu 8.1 l/100km — see on tervelt 6.9 protsenti vähem, kui eelnenud väiksema võimsusega mootoril.

Baasmudelil on 1.8 liitrine bensiinimootor, mida on samuti täiustatud. Võimsus on tal eelkäijaga võrreldes jäänud samaks, 88kW (120 hj), kuid taas on mootori ökonoomsust parandatud ning uuel Mazda6’l on mootori seadistuse, väiksema kaalu ning voolujoonelisema kerega saadud 0.9 l/100km väiksem kütusekulu võrreldes esimese generatsiooni Mazda6 sama mootoriga. Sedaanil on kombineeritud kütusekulu vaid 6.8 l/100 km. 2-liitrine mudel on läbinud sama uuenduskuuri, olles võimsuselt eelkäijaga samal tasemel (108 kW/148 hj), kuid tarbides 0.8 liitrit kütust eelkäijast vähem ning omades keskmist kütusekulu 7 l/100 km.

2-liitrine diiselmootor arendab 103 kW (140 hj) ning 330 Nm väänet juba 2`000 pöörde juures. Mootor on tuntud ka eelkäijalt, kuid bensiinimootoritega sarnaselt on teda rafineeritud ning tulemiseks on 0.4 liitrit väiksem kütusekulu ning vähendatud saasteaste. Diiselmootor, millest oodatakse ostjate seas suurt menu, tarbib 100 km kohta keskmiselt 5.6 liitrit kütust ning toodab CO2 heitgaase 149 g/km.

Väikseim mootor valikus on varustatud 5-käigulise manuaalkastiga. Diisel ja 2.5 liitrine bensiinimootor seevastu kasutavad 6-käigulist manuaali. 2-liitrisele mudelile pakutakse lisaks 6-käigulisele manuaalkastile ka 5-käigulist automaatkasti käsitsi vahetamise võimalusega. Automaatkasti puhul on tegemist intelligentse süsteemiga, mis lisaks juhi sõidustiilile oskab oma käiguvahetust kontrollida ka vastavalt tee kallakule. Käigukastil on kallaku süsteem, mis valib käigu kas üles mäkke või allamäge sõiduks, oskab arvestada tee kurvilisusega ning juhi kavatsustega pakkumaks sujuvat, kuid kiiret ning täpset käiguvahetust igas olustikus.

Kergem kui kunagi varem

Mazda jätkab oma kaalujälgimisprotsessi, mis sai alguse sportliku MX-5 ning kompaktse Mazda2’ga, ka uue Mazda6 peal. Eesmärgiks on olla koos ökonoomsete ja arukate mootoritega sõbralikum keskkonna vastu. Kaalu kokkuhoidmiseks on keskendutud tervele autole — isegi istmed on 5 kg kergemad kui varem. Mazda6 uus raamistik sisaldab endas 7% enam tugevdatud ning ülitugevaid teraskonstruktsioone, mis annavad tulemuseks veelgi jäigema ning turvalisema kere. Tavaliselt on suurem, parema varustusega ning võimsam auto ka raskem oma eelkäijatest, kuid Mazda6 erineb sellest tavapärast olles eelkäijast kogunisti 35 kg kergem.

Mazda6 tuleb meil müüki kõigi nelja mootoriga ning varustustasemeid on kolm — Classic, Elegance ning Sport. Varustus on kõigil neil kolmel muljetavaldav — juba Classic’u baasvarustus hõlmab endas veojõu- (TCS) ja stabiilsuskontrolli (DSC), ABS-pidureid pidurdusjõu kontrollseadmega, 6 turvapatja ning konditsioneeri. Elegance varustus lisab eelnenule püsikiirusehoidja, vihmasensori, esimesed udutuled, automaatse kahetsoonilise kliimaseadme ning täiustatud audiosüsteemi koos kuue kõlari ning 6 CD vahetajaga. Nõudlikumale kasutajale on pakkuda Sport pakett — selles sisaldub rehvirõhu jälgimissüsteem, adaptiivsed Bi-Xenon esituled, poolnahkpolster ning tipptasemel Bose® audiosüsteem.