Uus XF on Jaguari julge uue disainikeele vapustav väljendus, mis pakub ootusi ületavaid sõiduelamusi, kuid avaldab muljet ka oma lõdvestunud ja enesekindla välimuse ning suurepäraste kiirusomaduste ja juhitavusega.

Jaguari filosoofia on luua ilusaid ja kiireid autosid, kuid XF ei piirdu sellega, vaid astub veel ühe sammu edasi ning lisab Jaguari margile uue mõõtme. Nelja uksega XF meenutab väljast vaadates kupeed, kuid tema nüüdisaegses, kuid eksimatult äratuntavas Jaguari stiilis salong mahutab mugavalt viis täiskasvanut.

Peale ruumikuse köidab uue XFi salong kõrge koostekvaliteedi, luksusliku materjali, viimistletud näidikute ning rahuliku ja mõnusat meeleolu loova valgustusega. XFi salong on tänu suurepärastele insener-tehnilistele lahendustele ja hoolikalt läbimõeldud üksikasjadele oma klassi kõige elegantsem. Jaguari nutikas tehnoloogia ja kasutushõlbus puutetundlike juhtnuppudega ekraan muudavad juhi elu enneolematult mugavaks ja lihtsaks.

XFi kõigil mudelitel on elektrooniline shift-by-wire-käigukast, mis kasutab Jaguari suurepärast jadalülitusega käiguvahetust. Süsteem pakub juhile võimalust vahetada käike ka käsitsi — selleks piisab ühest vajutusest roolil paiknevale nupule.

XFi ülekandesüsteemi kõige meelierutavam lahendus on aga uhiuus pöördlüliti — esimest korda autotööstuses käigukangi asemel kasutatav pöörlev käiguvahetusnupp, mis on täpne ja tundlik ning aitab salongis hoiulaegaste jaoks ruumi kokku hoida.

Salongist leiab teisigi üllatavaid ja rõõmustavaid uuenduslikke funktsioone. Kliimaseadme õhuavad on suletud ja sulanduvad näidikulauaga ühte, kuid kui sõiduk käivitada, pööravad nad ennast elegantselt avatud asendisse. Teine uus tehnoloogiline lahendus — JaguarSenseTM — võimaldab tänu lähedusandurile süüdata konsoollae tuled ja avada kindalaeka lihtsalt nuppu puudutades või kätt selle ligidal liigutades.

Audiosüsteem, mille juurde kuulub igal varustustasemel vähemalt kaheksa kõlarit, on töötatud välja koostöös lugupeetud ja kogenud audiofirmaga Bowers & Wilkins, mis varustab mitut tippmudelit.

Varustusse kuuluvad veel audio- ja telefonifunktsioonide hääljuhtimine, varjatud ala jälgimissüsteem, eesmised ja tagumised parkimisandurid, tagumine parkimiskaamera, kohanduv kiirushoidik, automaatne kiiruspiiraja, rehvirõhu jälgimissüsteem ja elektrooniline seisupidur.

XFi kupeed meenutavad jooned varjavad sõiduki tegelikku ruumikust: salong mahutab mugavalt viis täiskasvanut ja palju hoiulaekaid. Pakiruumi maht ulatub 540 liitrini (kui tagaistme seljatoed alla keerata, siis lisandub 420 liitrit).

XFi mootorivalikusse kuulub algusest peale neli jõuallikat, millel on oma headust mitu korda tõestanud kuuekäiguline automaatkäigukast.

Valikusse kuuluvad:
2,7-liitrine kahe turboülelaaduriga V6 diiselmootor, mis saavutab kiiruse 100 km/h kõigest 8,4 sekundiga ning mille tippkiirus on 229 km/h;
3,0-liitrine V6 bensiinimootor, mis saavutab kiiruse 100 km/h 8,3 sekundiga ning mille tippkiirus on 237 km/h;
4,2-liitrine vabalt hingav V8 bensiinimootor, mis saavutab kiiruse 100 km/h 6,7 sekundiga ning mille maksimumkiirus on 250 km/h;
4,2-liitrine ülelaaduriga V8 bensiinimootor, mis saavutab kiiruse 100 km/h 5,6 sekundiga ning mille maksimumkiirus 250 km/h.

XFi varustusse kuulub mitu juhitavust ja ohutust parandavat seadet, nagu elektrooniline pidurdusassistent (EBA), elektrooniline pidurdusjõu jaotussüsteem (EBD), blokeerumisvastased pidurid (ABS), dünaamiline stabiilsuskontroll (DSC), pidurdusjõukontroll kurvides (CBC) ja veojõukontroll (EDC).

Esimest korda on Jaguari varustuses ka alajuhitavuse kontrollsüsteem, mis vähendab vajaduse korral sõiduki kiirust ning aitab esiratastel haardumist taastada.

Olenevalt turust pakutakse XFi kolme varustustasemega. Luksusklassi (Luxury) mudeli varustusse kuulub bensiini- või diiselmootor (mõlemad V6) ja USA turul ka vabalt hingav V8; kõrgema luksusklassi (Premium Luxury) mudelite jõuallikas on bensiini- või diiselmootor (mõlemad V6-d) või vabalt hingav V8; SV8 mudelite kapoti all tuksub ülelaaduriga V8 bensiinimootor.

XFi saab olenevalt turust juba praegu tellida. Esimesed kliendid saavad oma sõiduki kätte 2008. aasta märtsis.