Uus Audi A4 on turuletuleku hetkest alates saanud rohkelt tunnustust. Nii on uus Audi A4 pävinud Saksa ajakirja „Bild am Sonntagi” Kuldse rooliratta” (Goldenes Lenkrad) auhinna ja valitud Auto Bild Eesti konkursil „Auto1” 2007. aasta parimaks keskklassiautoks. Samuti on Audi A4 tunnistatud testivõitjaks ajakirjade Auto und Motor Sport ja Autoleht poolt läbiviidud võrdlustestides konkurentidega.

Audi A4 Avant mõõdud on eelkäijaga võrreldes suurenenud nagu ka uuel sedaankerega mudelil. Pikkus on kasvanud 12 sentimeetrit ja on nüüd kokku 4,71 meetrit. Laiust lisandus autole ligi 6 sentimeetrit. Kõige enam suurenenud mõõt on auto teljevahe. Lisandunud 17 sentimeetrit tähendab, et see on uue mudeli puhul nüüd 2,81 meetrit. Neil näitajatel on oluline mõju reisijate- ja pagasiruumi suurusele. Auto pagasiruumi maht on 490 liitrit, mida on istmete kokkuklappimisega võimalik suurendada 1430 liitrini. Suurem teljevahe ja mootori uus peaülekande konstruktsioon, mis on võimaldanud viia mootor esitelje suhtes tagapoole on parandanud uue Audi A4 Avanti juhitavust ja teelpüsivust. Samuti on auto kerekonstruktsioon muudetud 10% võrra jäigemaks, sealjuures on kere kaal ligi 10% vähenenud.

Auto mootorivalikus on turulejõudmise hetkel kaks bensiinimootorit ja kolm diiselmootorit. Mootorivalik algab 1,8 liitrise bensiini otsepritsega turbomootoriga 1.8 TFSI, mis arendab 160 hobujõudu ja kiirendab auto paigaltstardist sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,9 sekundiga. Võimsam bensiinimootor — 3.2 FSI pakub 265 hj, 330 Nm pöördemomenti ning kiirendusvõimet 0-100 km/h 6,4 sekundit. Sellest veel 0,1 sekundit nobedamini sprindib 3.0 TDI jõuallikas, millel võimsust 176 kW/240 hj, tähelepanuväärse dünaamika tagab jõuallika pöördemoment, mis on 500 Nm. Kaheliitrine turbo-diiselmootor 2.0 TDI on tänu common rail ühisanuma sissepritsesüsteemile säästlik ja võimas. Jõuallikas on auto varustuses kahes võimsusastmes — 105 kW/143 hj ning 125 kW/170 hj. Lisaks on mootorivalikus 140 kW-ne 2.7 TDI mootor.

Nagu kõik Audi mudelid on ka Audi A4 Avant saadaval quattro nelikveoga. Lisaks kuuekäigulisele manuaal-käigukastile on ülekannete valikus multitronic automaatkäigukast esiveolisele versioonile ning tiptronic käigukast nelikveoga varustatud mudelitele (3.2 FSI ja 3.0 TDI).

Auto välisdisain on eelkäijaga võrreldes kahtluseta dünaamilisem. Audile omaselt on mõlemas esilaternas kasutusel LED-tehnoloogia — 14 valgusdioodi, mis on kasutatavad päevasõidutuledena. Külgmised suunatuled on liikunud esitiibadelt küljepeeglitesse ning mootorikate on kasvanud maksimaalselt laiaks. Sportlikku välisilmet rõhutavad esikaitserauda integreeritud spoiler, samuti tagaspoiler katuse ülaservas. Uuenenud tagatulede disain lõpetab elegantselt Audi Avantile omase küljejoone.

Interjööri uuendustena väärivad esiletoomist uued ja tõhusat külgtuge pakkuvad istmed. Samuti on salongis täielikult muutunud näidikuteblokk ning käigukangi taha on integreeritud Audi multimeedialiidese MMI-juhtimispaneel. 6,5 või 7-tolline MMI ekraan, mille vahendusel toimub auto kõigi olulisemate seadistuste, navigatsiooniseadme ja raadio juhtimine, asub auto keskkonsoolis ja on juhi suunas kaheksa kraadi kaldu. Seisupidur on uuel mudelil elektromehaaniline.

Nagu ka uus Audi A4 sedaan, on ka A4 Avanti puhul kasutusel palju kõrgtehnoloogilist lisavarustust. Uuenduslik Audi Drive Select funktsioon võimaldab mootori, käiguvahetuse, roolisüsteemi, amortisaatorite ja muude auto karakteristikafunktsioonide seadistust kolmes erinevas konfiguratsioonis. Juht saab MMI vahendusel valida sportliku, mugava või dünaamilise autoseadistuse vahel. Lisaks on võimalik juhil salvestada ka oma indivduaalne seadistus, mille paika reguleerimiseks saab juht muuta kokku 24-ja erinevat parameetrit, alates käiguvahetusrežiimist kuni amortisaatorite jäikuse ning rooli tundlikuseni välja.

Lisaks Drive Select funktsioonile, kiirustundlikule roolivõimendile ja MMI-le väärivad uuenenud lisavarustuse nimekirjast märkimist ka ventileeritavad esiistmed, kolme erineva tsooniga täisautomaatne kliimaseade võimalusega reguleerida eri-temperatuurid juhile, kõrvalistujale ja tagapingil viibijatele, adaptiivsed esituled ning Bang & Olufseni 14-ne kõlari ja 505-vatise väljundvõimsusega helisüsteem. Lisaks veel Audi Music Interface, mis võimaldab MMI ja audiosüsteemiga ühendada MP3-mängija, iPodi või iPhone’i. Auto tagaluugi avamiseks ja sulgemiseks saab tagaluugi varustada elektromehaanilise ajamiga. Samuti kuulub Audi A4 lisavarustusse, seni A5, A6, A8 ja Audi Q7 puhul kasutusel olnud Advanced Key süsteem, mis võimaldab auto uksi avada ning autot käivitada ka võtit taskust võtmata. Sportlik S line pakett pakub kuni 19-tolliseid valuvelgi ja muid sportlikke lisasid nii interjööris kui välisilmes.

Juhti abistab soovi korral terve rida elektoonilisi abimehi — elektrooniline rehvirõhu kontrollsüsteem, adaptiivne püsikiiruse hoidja (Adaptive cruise control), mis säilitab pikivahe eesliikuva sõidukiga; ümberreastumise abi (Audi side assist), mis annab reavahetusel märku nö pimedas nurgas asuvatest teistest autodest; sõidujoone hoidja (Audi lane assist), mis hoiatab juhti kui auto kaldub valitud sõidurajalt välja; parkimisabi, mida saab soovi korral tellida ka koos tahavaatekaameraga, kus kuvatakse auto eeldatav tagurdamistrajektoor jne.

Uus Audi A4 Avant jõuab Audi müügisalongidesse eeloleval kevadel ning auto on eksponeeritud ka aprillis toimuval Tallinna Motorshow autonäitusel.