2005. aastal tööd alustava tehase aastatoodanguks on kavandatud 300.000 väikesõiduautot, nende seas üheliitrise mootorimahuga bensiiniküttel ning 1,4liitrise mootorimahuga diisliküttel autosid, teatas ETAle Toyota Baltic ASi marketingijuht Üllar Lanno.

Toyota ja Peugeot Citroen võtsid valiku tegemisel Kolini kasuks arvesse selle soodsat asukohta Euroopa südames, peamiste turgude lähedust, kõrgetasemelist tööstusekspertiisi ning asjaolu, et autotehase tarbeks mõeldud 120hektariline maa-ala omab head infrastruktuuri ning seal on ruumi ka autoosi valmistavate tehaste püstitamiseks.

Mõlemad autotootjad on oma valikust informeerinud Ts^ehhi võime ning ehitustööd peaks algama varsti pärast ühisettevõttetehingu allakirjutamist Toyota ning Peugeot Citroeni vahel 2002. aasta jaanuaris.

Tehase rajamise otsus tugineb Toyota Motor Corporationi presidendi Fujio Cho ja PSA Peugeot Citroeni tegevjuhi Jean-Martin Folzi poolt täanvu juulis alla kirjutatud memorandumit ja kokkulepet väikeste, Euroopa tarbijale suunatud sõiduautode tootmiseks.

Mõlema kompanii arvates valitseb Euroopas kasvav nõudlus selliste, uuel platvormil valmistavate sõidukite järele. Auto hakkab kandma nii Toyota kui Peugeot’ ja Citroeni kaubamärki.

Koos uuringute, äri käivitamise ja tootmise alustamisega hinnatakse Toyota ja Peugeot Citroeni ühisettevõttesse investeeriva summa suurust 1,5 miljardile dollarile.