Toyota Motor Corporation ja Nissan MMotor Ltd sõlmisid põhikokkuleppe pikaajalise ja jätkuva koostöö kohta hübriidsüsteemide alal, mis hõlmab ka muud tehnilist koostööd. Kokkulepe sai võimalikuks, kuna mõlema kompanii hübriidsõidukite tulevast populariseerimist puudutavate ideoloogiate ja nägemuste vahel on palju ühiseid jooni, selgitas ETAle Toyota Baltic AS marketingijuht Üllar Lanno..

Kokkuleppe kohaselt, mille sihiks on kümme aastat või kauem kestvate pikaajaliste ärisuhete rajamine, tarnib Toyota Nissanile uusimaid hübriidsüsteemide osi. Lisaks sellele on mõlemad kompaniid pikaajalise tehnoloogilise koostöö nimel leppinud kokku informatsioonivahetuse alustamises ja hetkel Toyota ning Nissani poolt iseseisvalt arendatavate hübriidsüsteemidega seotud komponentide ühise arendamise võimaluste arutamises.

Esialgse projektina paigaldab Nissan praegu Toyota poolt väljatöötava hübriidsüsteemi 2006. aastal Ameerika Ühendriikides müügile tulevatele Nissani autodele. Viie aasta jooksul alates 2006. aastast eeldatakse tootmismahu jõudmist umbes 100 000-ni. Sellised hübriidsüsteemi komponendid nagu jõuülekande peaülekanne ja inverter töötab välja Toyota, kusjuures Nissan jätkab oma mootori arendamist ja hübriidsüsteemi rakendamist oma autodes, millel on otsene mõju ka Nissani toodetele.

Toyota oli üks esimesi autotootjaid, kes 1997. aastal Priusega välja tulles hübriidsõidukid oma mudelivalikusse lülitas. Praegu on Toyota maailma suurim hübriidsõidukite müüja, kes on müünud kokku 120 000 Priust, Coaster Hybrid bussi (alates 1997), Estima Hybrid mahtuniversaali (alates 2001) ja Crown Mild Hybrid sõiduautot (alates 2001). Olles veendunud, et hübriidsüsteemide sarnased keskkonnasõbralikud tehnoloogiad peavad muutuma üldkättesaadavateks, on Toyota tegelenud nende väljatöötamise ja laiema kasutuselevõtuga oma mudelivaliku juures, samal ajal teatades oma kavatsusest need tehnoloogiad ka teistele seda soovivatele autotootjatele kättesaadavaks teha.

Ka Nissan on aktiivselt soodustanud tõhusate keskkonnasõbralike tehnoloogiate kasutamist oma toodete juures. Siia kuuluvad üliväheste keskkonnaohtlike lisanditega heitgaasidega sõidukid (U-LEV), mille esimeseks näiteks on maailma puhtaimad bensiinil töötavad sõidukid Bluebird Sylphy ja Sentra CA. Hübriidsõidukite valdkonnas müüs ettevõte 2000. aastal piiratud arvu Tino Hybrid mudeleid ja 2001. aasta veebruaris loodi ettevõttes ainult kütusesäästlikkusega, k.a. hübriidtehnoloogiaga, tegelev osakond.

Keskkonnasõbralike hübriidsõidukite peamisteks eelisteks on CO2 väike sisaldus heitgaasides ja heitgaaside suurem puhtus. Hübriidsõidukite sõiduomaduste paranedes on nõudlus nende autode kui atraktiivsete 21. sajandi liikumisvahendite järele kasvamas. Mõlemad ettevõtted loodavad, et nende koostöö aitab veelgi vähendada hübriidsõidukite osade hinda, mis peaks aitama hübriidsõidukite läbimüüki kogu maailmas oluliselt suurendada.