Kuna võistleme palju ja tahame sama varustusega ka spinningupüügi MM-ile minna, siis kaasaegne elektroonika on kõrges konkurentsis püsimise üks alustalasid. Korralik kajalood annab väga suured eelised, ta võimaldab paremini aru saada veekogu põhjareljeefist ja kiiremini leida kala, mida plaanitakse püüda.

Varem kasutasime odavamaid kajaloode, mis ei anna vee all toimuvast nii selget pilti. Lihtsama kajaloodiga on võimalik näha vaid paadi alla, näha paadi all vee sügavust ja parimal juhul kalaparve, kui ta selleks ajaks paadi alt juba põgenenud ei ole. Korralik Totalscan anduriga kajalood näeb aga ka külgedele, mis tähendab, et ala, mida on võimalik korraga jälgida, on kordades laiem. Näiteks meie paadile paigaldatud Lowrance HDS Carbon seadmega on võimalik näha 100 meetrit paremale ja vasakule. Piltlikult öeldes näeme me ühe läbisõiduga nii suurt ala, mida lihtsama kajaloodiga peaks 10 korda läbi sõitma. See hoiab väga palju aega kokku.

Lisaks varustuse soovitamisele ja tausta detailideni lahti rääkimisele aitasid Alteri spetsialistid meie paadile paigaldada kõik valitud seadmed. Lisaks mugavusele tagab see ka selle, et kõik elektrisüsteemid on korralikult ehitatud, sest ülepinge korral oleks majanduslik kahju arvestatav. Halvemal juhul rikub see kalapüügipäeva ja seadmed, halvemal juhul hävib tulekahjus paat. Meie paadile on paigaldatud järgmised Lowrance'i tooted: kajalood HDS9 Carbon ja Elite 7 Ti. Carboniga on ühendatud Totalscan andur ja 3D andur ning Elite on ühendatud Motorguide vöörimootorisse tehases sisse ehitatud anduriga. Mõlemal kajaloodil on puutetundlikud ekraanid ja väga hea kontrastiga pilt. Kajaloodide kinnitamiseks on olemas väga lai valik variante ning igale paadile on võimalik leida sobiv lahendus. Meile paigaldati üks ekraan vöörimootori kõrvale parda serva külge, et vööris püüdja pilti jälgida saaks. Carboni lasime paigaldada roolikonsooli külge, et kapten saaks paadiga navigeerida ja põhjareljeefi ning kalastikku jälgida. Lisaks vöörimootoris paiknevale andurile paikneb paadi ahtris veepiirist allpool Totalscan ja 3D andurid. Ahtris paiknevate anduritega tasub paadi veeskamisel ettevaatlik olla, et andurid vastu põhja ei läheks. Lauge slipi korral on mõistlik andurid enne paadi vette laskmist ja hiljem veest välja tõmbamisel üles pöörata. Seda saab teha ilma abivahendeid kasutamata käsitsi, kui anduri liigendi polt pole liiga jäigalt kinni keeratud.

Kajaloodide ekraanid on veekindlad ja ka märja näpuga väga edukalt juhitavad. Soovi korral saab aga ekraanid pärast püüki kinnituskonstruktsiooni küljest kiiresti lahti ühendada. Meie võtsime ekraanide hoiustamiseks kasutusele sülearvutitele mõeldud õlakoti, millega on väga mugav toimetada ning ekraanid on polstriga ilusti kaitstud. Lisaks on ekraanidel eemaldatavad plastikkatted, mis tagavad täiendava kaitse löökide ja kriimustuste eest.

Ühel ilusal kevadpäeval läksime kõike seda tehnikat, mis paadile paigaldatud, järvele katsetama. Kuna peamine eesmärk oli tehnikaga tutvumine ja selle võimekuse testimine ning lisaks oli ka haugipüügi keeluaeg, siis võtsime kaasa vaid mõned oma lemmik-ahvenapüügiridvad (Favorite Blue Bird ja White Bird) ning mõned pakid silikoonlante. Nagu hiljem selgus, siis haaras uus tehika oma suurte ja huvitavate võimalustega meid enda embusesse ja kalapüügist ei tulnudki suurt midagi välja. Samas on mõistlik kohe alguses uus tehika pisidetailideni endale selgeks teha, et hiljem poleks olukorda, kus kallid ja väga võimekad seadmed on kasutada, aga nende ressursist kasutad ära vaid väikese osa. Loomulikult olime ka kirjanduse ja internetis kätte saadava info võimlaikult hästi endale selgeks teinud, aga reaalselt vee peal sõita ja proovida on ikka teine teema. Samuti tuleb kõik seadistada oma käe järgi.

Loe blogi täispikkuses siit.