Sportauto … mootorratta mõõtudes!

 (14)
Tango T600
Tango täiesti tavaline armatuurlaud.

USA-auto on tavaliselt sünonüümiks suurtele, võimsatele ja edevatele maanteelaevadele. Sakslastega seostub lisaks suurepärastele luksusautodele aga ka maailma imelikeimate autode ehitajate nimi. Aga kas see nii ka jääb?

II MS aegsete pommituslennukite lisakütusepaakidest ehitatud Messerschmidt, esiotsast avanev BMW Isetta, Smart jne, need kõik on sakslaste leiutised. Ameeriklaste imepisikestest masstoodanguautodest nagu American Bantam ei tea Eesti lugejad just palju. Ameeriklaste “katsetus” 70-de keskel teha väike kompaktauto lõppes teada-tuntud viisil: AMC Pacer sai omale ikka ka 5-liitrise V8-mootori ja auto oli 4,36-meetrise pikkuse juures 1,96-meetrit lai!!!

Lihtsalt üks tore pisike punane linnaauto.

Nüüd on trumbi lauale löönud aga just ameeriklased: Commuter Cars Corporation on pannud tootmisesse auto nimega Tango T600. Ärge laske ennast segada sarnasusest Tšehhide legendaarse Tatra ja tema mudelitähistusega, peale selle ja nelja ratta muid sarnaseid jooni neil pole.

Tango on ehitatud autospordi turvapuurile ja seetõttu on piilarid peenikesed. Need tagavad linnasõidul vajaliku väga hea nähtavuse igas suunas.

Tango T600 on 1 meeter lai, 2,6 meetrit pikk, kaalub 1386 kilo, kiirendab 0-100 4 sekundiga ja veerandmiili ET on 12 sekundit lõppkiirusega 193 km/h!!! Maksimumkiiruseks lubatakse uskumatud 241 km/h. Mõtlete, et mis asja???

Kaks Sparco korvtooli tagavad mugava ja ohutu sõidu.

Tegu on elektriautoga, kus SCCA ja NHRA karmimatele turvanõuetele (kiirus üle 320 km/h) vastava turvapuuri ümber on ehitatud platskere, kus sees on kaks Sparco sportistet 4-punkti traksidega, kus on 4 ventilleritavat ketaspidurit, kus on kaks 1355 Nm pöördemomendiga mootorit, mille redline on 8000 p/min jne. Siiani on valmis ehitatud vaid mõned katsemudelid ja neid testitud aga pisike tootja otsib finantseeriaid, et autod panna masstootmisesse. Sama kere peal tahetakse toota veel kahte pisut “Lahjemat” versiooni, T200 ja T100. T200 on siis 4WD mudel, kus igal rattal on 50kW elektrimootor, kokku seega 272 Hj ja T100 vaid kaherattaveoline, 2 X 50kW ehk 136 Hj.

Tango täiesti tavaline armatuurlaud.

Kindlasti tekib nii kitsa auto puhul küsimus nende stabiilsuses. Tootjafirma on selleks patenteerinud akudega auto stabiliseerimise, Tango puhul on kriitiline mass viidud võimalikult madalale ja auto käitub jonnipunnina. Testides on Tango olnud parem isegi supersportautodest!

Üks korralik USA auto käib ikka ka stripil kiirendamas!

Hinnaklass on hetkel veel suur: kit-carina pakutav T600 maksab 108 tuhat dollarit pluss maksud aga masstootmise puhul oodatakse T200 hinnaks 39,9 tuhat ja T100 puhul 18,7 tuhat dollarit. Tesla näitas juba, et elektriauto võib olla ka väga ilus ja väga kiire, Tango tahab tõestada tuleviku linnaauto kuju ja sooritusvõimet. Kaks istekohta, olematu parkimisruumi vajadus ja saastamine aga seda kõike eriliselt vilkas ja hästi manööverdavas ohutus keres. Miks ka mitte!?

Kes tunneb põhjalikumat huvi, siis seda leiab Tango kodulehelt. Keelatud pole ka auto tellimine, Tallinnas peaks tasuta parkidagi saama.