Ja seda ajal, mil II maailmasõja teemalisi katsetusi sajab nagu lehti puult!

Sentinels on õnnestunud projekti lisapakett, kus on hulk pisitäiendusi ja –parandusi, kuid tuum on ikka samaks jäänud. Meeldetuletuseks: see on taktikaline käigukaupa sõda, kus tegutseb kuni kuuest sõdurist koosnev salk. Keskkond on kolmemõõtmeline ning kaamera oma voli järgi üsna laialt keeratav. Üsna selgelt on eeskujuks Jagged Alliance, palgasõduritest pajatav käigustrateegiate sari, mis vääriks siinkirjutaja arvates kohta ühes reas mänguajaloo suurimate nimedega nagu Civilization, Doom või WarCraft.

SSS astub Jagged Alliance’ile veel sammukese võrra ligemale. Kampaania koosneb missioonidest nagu ennegi (siin on 18), kuid taktikalisele võitlusele lisandub majandamine.

Sõda, romantiline ideede eest võitlemise aeg, on läbi ning nüüd küsitakse kõige eest raha. Missioonide vahel veedavad tegelased endiselt aega baasis tervist kosutades, kuid nii arstiabi kui relvade eest nõutakse dollareid. Viimaseid teenitakse edukalt ülesandeid täites ning lahinguväljalt kogutud relvi müües. Suurim raharöövel on aga kaaslaste palkamine.

Silent Stormis on kõik võitlejad algajad, arendades võimeid lahingu käigus, aga nüüd võib jõukas tugitoolikindral kohe alguses väga vingeid võitlejaid palgata. Noh, vähemalt teoreetiliselt. Tegelikkuses nõuab näiteks 14. taseme saavutanud luuraja oma teenuste eest 30 000 dollarit, 1. taseme sõdur aga 3000.

Kui esimene sõjaretk toob sisse 250 dollarit ja näiteks sõjasaagiks saadud Briti sõdurinoa eest makstakse 58, on selge, et võitmatut salka niipea kokku ei saa. Tegevus muutub selle sahkerdamisega oluliselt põnevamaks, sest eelkäijas ongi relvi pisut liiga laialt käes ja nende üleskorjamine ei paku lõpuks enam mingit pinget.

SSis pead tõstnud terroristlik organisatsioon Thori Vasar on vaatamata Briti ja Saksa luure pingutustele alles jäänud, üritades enda valdusse saada tuumarelva. Selline olukord ajab mõistagi vanad rebased urust välja, kõik tuttavad eriüksuslased nii liitlaste kui teljeriikide poolelt tegutsevad üheskoos kurja vastu. Kümmekond seninägemata relva on tegevuse vürtsitamiseks juurde nokitsetud, leidub ka uusi tegelasi. Kõige enam rõõmustab tegevuspaikade mitmekesisem kujundus — leidub idüllilist väikelinnaolustikku, inglise häärbereid, kohustuslikke sõjaväebaase, maa-aluseid katakombe jpm.

Lisaks avastasin mitmeid meeldivaid täiendusi. Relvad võivad keset lahingut kinni kiiluda, need kuluvad (ja neid saab ise parandada), pihtasaanud võitleja võib kogemata päästikule vajutada või pikali kukkuda. Mõni olukord toob veidraid tulemusi, näiteks purustab pähe lastud kuul vastase pea, kuid peata sõdur näeb seejärel välja nagu nukk, kelle peanupp on lihtsalt ära võetud. Ja kui midagi ette heita, siis — surmasaanud võitlejad võiks vait jääda. Nad kurdavad veel tükk aega oma kurba saatust, isegi peata kujul.

Meeldivad pisiasjad. Vastased näevad välja nagu kurja käsilased varajasest Bondi-filmist. Ei tea, kas see vaid näib nii, kuid taktika on neil pisut paremaks muutunud. Raskelt haavatud võitleja üritab sageli lõpuni sõdimise asemel põgeneda ning ka ümberhaaramise manöövrid pole neile päris võõrad. Vaenlasi tähistavad ikoonid annavad nüüd pisut enam infot: suitsetav pildike tähistab rahulikku vastast, kohkunud nägu ärevusse aetut jne.

Graafikas pole uut mitte midagi, kuid olemasolev on niigi viisakas, eriti arvestades, et siin, nagu ei kusagil mujal, saab kõike, mis ekraanil näha, puruks lasta. Endiselt tekitab siseruumides granaatide ja lõhkeaine kasutamine põrandasse-seintesse auke, võimaldades niimoodi uusi liikumisteid luua.

Miskipärast peeti vajalikuks lisada tohutul hulgal statistikat. Iga missiooni järel näidatakse ekraanitäit arve, kus kirjas, kes kuipalju tulistas, tappis, pihta sai jne.

Lühidalt veel: baasis olles saab kirjeldusi vaadates valida, millisele missioonile minna; laskemoona on mitut sorti (lisaks tavalisele näiteks hollow-point ehk tömbi otsaga kuulid, mis teevad ohvri kehas koledat laastamistööd); iga missiooni lõpus saab minna “saagikogumispildile”, kus kenasti liigitatuna kõik leitud, kuid üles korjamata asjad. Seal saab need kenasti taskutesse toppida, ilma et peaks mööda lahinguvälja ringi jooksma.

Lisapaketi kohta on uut küllaga ja võrreldes eelkäijaga on Sentinels veidi mugavam. Ja mis peaasi: SSS hoiab käigustrateegiate räsitud lippu endiselt kõrgel.

Käigustrateegia
Nival, levitab JoWooD
Tugi: 1
PIII-600 (2,2 GHz P4), 128 (512) MB RAM, 3 GB kõvaketast, 32 (128) MB kiirendi, Windows 98/Me/2000/XP
Hind: ca 350 kr
www.nival.com/s3