AS United Motorsi turundusdirektori Toomas Pärna sõnu vahendava pressiteate järgi saabub MINI uus põlvkond ehmatavalt sisukate muudatustega. “Esmapilgul ei paista revolutsioon väljastpoolt silma, ent vaataja väike eksitamine on teadlik nipp — traditsioonid on tähtsad! Aga autosse istudes on kohe tunda uue MINI uut tõmmet,” lausus Pärna.

Uudismudeli täiustused disainis tehti MINI seniseid traditsioone jätkates, sest disaineritel ei lubatud trendiauto tuttavat ilmet niisama lihtsalt kõrvale heita. Vaatamata välisele sarnasusele on uue MINI mõõtmed kasvanud, pikkus lausa 6 cm võrra, samuti on uued kõik kerepaneelid. Kui salongis on muutused silmatorkavamad, siis välisdisainiski leiab teadlik vaataja hulgaliselt erinevusi võrreldes eelkäijaga.

Sõiduki esiosas joonistuvad välja jõulisemad näojooned. Ümaramad esituled, mille sisse integreeriti ka varem eraldi asetsenud suunatuled, ei tõuse enam koos kapotiga, vaid kinnituvad kere külge. Parktuled viidi ühtse ja suurema klaasi alla kokku udutuledega. Salongidisainis mõjuvad eriti trendikalt lennuki juhtpaneelilt tuttavad tumbler-nupud, millest osad on paigutatud nüüd ka lae alla. Kogu interjöör on sportlik ja eristuvalt modernse joonega, sees on ruumi rohkem nii juhile kui kaassõitjatele.

Värvivalikus on kerele 12 põhivärvi, millest 8 on metallikvärvid, lisaks on võimalik tellida individuaalseid värvilahendusi. Katuse värvidena võib kasutada lisaks kere põhivärvile ka musta või valget. Siseviimistluses on kasutatud eksklusiivsemaid materjale, sh puitu ja alumiiniumi.

Omalaadseks kultusautoks kujunenud MINI uue põlvkonna väljatöötamisel pöörati põhirõhk sõiduomaduste täiustamisele, kiirusele, mugavusele, turvalisusele. Inseneride panus väljendub uute materjalide ja tehnoloogiate kasutuses, ka uutes mootorites ning eksklusiivsemas varustuses. Uued 6-käigulised käigukastid (nii manuaal kui automaat) võimaldavad sportlikult kiiret ja veelgi sujuvamat käiguvahetust ning tagavad koos ökonoomsete mootoritega kütusekulu vähenemise umbes 10% ulatuses. Turvalisust tagavad mitmed juhiabisüsteemid, teiste seas veojõukontroll, dünaamiline suunastabiilsuskontroll jpm.

Uus MINI on erakordselt hästi juhitav, täpse rooli ja hea dünaamikaga, mis saavutatud laia telgede vahe ning optimaalse kaalujaotusega. Arvestades auto kompaktseid välismõõte on uue MINIga erakordselt hea sõita ka suurtel kiirustel, nt kiirteel. Samas tekib MINIga sõites tõeline kartauto roolist tuttav go-kart feeling, mis on ehk kõige täpsem iseloomustus pakutavale sõidunaudingule. Uut MINI peab lihtsalt ise kogema, et aru saada tunnuslausest — The new MINI. Incredibly MINI.

Sel nädalal müügile jõudva MINI uue põlvkonna tippmudel on 1,6-liitrise turbolaaduriga bensiinimootoriga varustatud MINI Cooper S, millel võimsust 128kW/175 hj. MINI Cooper tuleb turule uudse 1,6-liitrise BMW Valvetronic bensiinimootoriga, mille võimsus on 88kW/120 hj. Järgmisel aasta esimeses pooles lisandub ka 1,4-liitrise mootoriga uus MINI One, võimsusega 70kW/95hj.

Paljudele üllatava uudisena lisandub 2007. aastal ka MINI diiselmudel, mis on varustatud sportliku turbodiiselmootoriga. Praeguseks on üle maailma müüdud juba rohkem kui 800 000 MINI mudelit ning MINI uus põlvkond jätkab vaieldamatult kultusauto senist võidukäiku omas segmendis.