Ideeauto 6-liitrise diiselmootori 12-silindrit pakuvad võimsust 500 hj, jõuallika pöördemoment on 1000 Nm. Audi esimene keskmootoriga sportauto Audi R8 jõudis seeriatootmisesse 2007. aastal ja pälvis mudelinime Le Mans 24-tunni võidusõidu viiekordse võitja järgi. Kaks viimast aastat on Le Mansis esikoha pälvinud R8 järeltulija — maailma esimene diiselmootoriga võidusõiduauto Audi R10. Seetõttu on Detroidi autonäitusel esitletud R8 V12 TDI concept ootuspärane tehnoloogiline edasiarendus viimaste aastate ühele kõige edukamale sportautodebüüdile maailmas.

Ideeauto mootor baseerub Le Mansi kahekordse võitja Audi R10 TDI-jõuallikal. 500 hobujõudu ning 1000 Nm pöördemoment, mis on saadaval juba 1750 mootoripöörde juures, lennutavad TDI-mootoriga Audi R8 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 4,2 sekundiga. Nagu ka seeriatootmises oleva Audi R8 4.2 FSI puhul, ületab 6-liitrise V12 TDI mootoriga varustatud Audi R8 lõppkiirus probleemideta 300 km/h. Võrdluseks — Le Mansi rajal R10 jõuallikana kasutatava võidusõidumootori töömaht on 5,5 liitrit, mis arendab kuni 650 hj.

Uue TDI V-mootori kaks kuuesilindrilist rida ei asu teineteise suhtes tavapärase 90 kraadise kaldega. Silindrite vaheline nurk on 60 kraadi. See uuendus tagab Audi inseneride kinnitusel mootori ideaalse käigusujuvuse. Mootoriplokk on valmistatud kõrgtehnoloogilisest valumalmist, mille tulemusena on saavutatud 40% suurem jäikus ning materjali vähemalt kaks korda pikem tööiga senise tehnoloogiaga võrreldes. Audi R8 V12 TDI mootor vastab Euro 6 emissioonistandardile, mis eeldatavasti hakkab Euroopas kehtima alates 2014. aastast.

Ideeautol on 6-käiguline manuaalkäigukast ja asümeetriline quattro nelikvedu (nagu ka seeriatootmises oleval Audi R8 mudelil), mis jagab tavaoludes 60% veojõust tagateljele ja 40% esiteljele.

Võrreldes Audi R8-ga leiab ideeauto välimuses üsna palju muutusi. Eelkõige suurte õhuvõtuavadega massiivne esiosa, koos uue LED-esitulede disainiga. Tagantvaates on suurim muutus seotud tagapaneeli integreeritud väljalaskeavadega, samuti on kasvanud tagadifuusori mõõtmed ja tagaspoiler ei sõida enam välja tagaluugist, vaid on püsivalt fikseeritud mootorikattele. Uus on ka auto küljekarpide aerodünaamiline disain ning katuses asub täiendav õhuvõtuava mootori jahutamiseks.

Interjööris on Audi R8 V12 TDI varustatud sportauto dünaamikale kohaste korvistmetega. Uuenenud on näidikuteblokidisain ja sileda põhjaga sportrool, millelt saab Drive Select funktsioonile lihtsalt ja kiirelt reguleerida auto seadistust — Dynamic, Sport või Race režiimis. Race seadistusest annab märku näidikutebloki taustavalgus, mis muutub valgest punaseks, samuti hakkab navigatsioonisüsteem Race-režiimis automaatselt edastama infot ringiaegade võrdluse kohta. Uuendusena asub ideeauto roolil ka mootori Start/Stop nupp.

Auto täisalumiiniumist kandevkere põhineb ASF-tehnoloogial (Aluminium Space Frame). Jäiga ja kerge alumiiniumsulamist kerekonstruktsiooni kaal on vaid 210 kg. Lisaks elektrooniliselt juhitavatele Magnetic Ride amortisaatoritele on Audi R8 V12 TDI varustatud ka keraamiliste piduritega. Viimased on tavapiduritest ca 20 kg kergemad ning samas märkimisväärselt pikema tööaega, mis ulatub vähemalt 300’000 kilomeetrini.

Eestis müüdi 2007. aastal viis Audi R8 mudelit.