Et vähemalt 2 miljonit dollarit maksvat, enneolematu 14-liitrise mootoriga varustet supersedaani DiMora Natalia alles projekteeritakse, ei leidu planeedil kallimaid uusi seeriaautosid kui Bugatti Veyron ja Lamborghini Reventón.

Moodsa seeriaauto ulatuslik ümberehitamine maailmanimega kerefirmas selleks, et maamunal poleks teist samalaadset, maksab kah oma miljoni dollari ringis. Ent kust tuleb mainitud hind 20 eksemplaris tiražeeritavale autole, mille aluseks võetud Lamborghini mudel LP 640 Murciélago on umbes neli korda odavam? Kes nõnda küsivad, kaarutagu rahumeeli Opelite ja Toyotadega edasi.

Kahekesi oma klassis. Kõik Reventónid telliti ära peagi pärast auto debüüti Frankfurdi näitusel ja ammuilma enne, kui esimene eksemplar autoajakirjanikele proovida jõudis. Euroopasse jääb vaid seitse autot, üks läheb Dubaisse, üks Jaapanisse ning koguni üksteist jõuab USAsse, maailma rikkaimale turule.

Kui Reventóni kujustamise, arendustöö ja rakiste valmistamise kulud jaotunuks näiteks 50–70 autole, võinuks tükihinda mõnesaja tuhande võrra kahandada, kuid siis sattunuks Reventóni hind maagilisest miljoni euro piirist allapoole ehk turusegmenti, kuhu on jõudnud või jõudmas arvukad 700–1700 hj mootoriga GT-autode ehitajad.

Bugattiga kahekesi omaette klass moodustada oli lausa eesmärk (ka miljonieurose hinnaga Maserati MC12 on seeriaauto, kuid tänaval sõitmiseks sobimatu). Tolle maagilise arvu nimetasid Lamborghini turundusosakonna mehed ja tunnistame, et neil oli õigus.

Auto kannab härja nime. Kui Lamborghini Murciélago on superauto, siis peaksime sellest arendatud, samuti võitlushärja nimelist masinat vähemalt kuju poolest hüperautoks nimetama. Reventóni nime kandis härg, kes 1943. aastal surmas tuntud härjavõitleja Felix Guzmáni. Erimudel disainiti omaenda kujustuskeskuses. Võtta eeskuju lennukidisainist on vana traditsioon, mille USA ettevõtja Gerald Wiegert 1990ndate alguseks uuele, radarikindlate stealth-lennukite tasandile ülendas.

Wiegerti uusim mudel Vector WX-8, mis äsja Los Angelese autonäitusele välja pandi, on vaid kerge edasiarendus tema viisteist aastat vanemast autost. Lamborghini seevastu hüppas mõne kuuga Vectorist mööda, otse ühte punti moodsaima hävituslennukiga F-22 Raptor. Tuleb tunnistada, et Itaalia disainikool andis hulga dünaamilisema ja terviklikuma tulemuse kui kõik üksiklase Wiegerti ponnistused kokku. Üsna äärmuslike pinnakohrutuste ja lennukilaadsete kohmakate õhukogurite kombinatsioon mõjub Itaalia variandis loogiliselt.

Kas see Gran Turismo aga väärib talle 8. novembril Milanos omistatud aasta-auhinda „L´Automobile piú Bella del Mondo” — maailma ilusaim uus auto erimudelite kategoorias — on ilmselt maitse küsimus. Kui panna Reventón kõrvuti kauneimate Lamborghinidega, nagu Miura või Espada, leiavad klassikalise ilu jüngrid uue auto jõhkra olevat. Aga kes ütleb, et üks asfaltareenide Terminaator lambanahka kandma peab?

Lamborghini Reventón
Mootor: V-12, 6496 cm³
Võimsus: 650 hj
Käigukast: 6-käiguline robotkäigukast
Telgede vahe: 2665 mm
Gabariit: 4700 x 2058 x 1135 mm
Tühimass: 1700 kg
Kiirus: 340 km/h
Kiirendus: 3,4 s 0–100 km/h
Kütusekulu: 21,3 l/100 km