AMTEL-i juht Arno Sillat ei näe mingit põhjust muretsemiseks või CNG-sõiduauto ostmata jätmiseks: “VAG teade, et arendamine lõpetatakse, tähendab, et vähemalt 8-10 aastat toodetakse autosid edasi. Kaheksa aasta jooksul võivad taustsüsteemid muutuda ja toimuda teatud suunakorrektsioon nagu see on toimunud diiselmootoritega, mille puhul on tunda kerget rehabiliteerimise soovi.”

VAG-is jääb ilmselt Škoda CNG-le truuks

Eestis pakuvad kõige suuremat valikut surugaasiautosid VAG brändid, neist kõige rohkem mudeleid, kolm, on Škodal. Lisaks juba tuttavale CNG-Octaviale on Eestis müügile jõudnud ka CNG-Scala ja Kamiq taskumaastur. Seatil on kaks mudelit – Leon ja Arona, VW-l CNG-Golf.

Sillat usub, et ilmselt jääb VW Grupis just Škoda hoidma CNG suunda ja seda vajadusel ka edasi arendama, Baltikumi maaletooja kinnitas mõni päev tagasi, et ka kõik VW ja Audi CNG mudelid on saadaval ja neid saab jätkuvalt tellida.

“Ma ei näe Eesti CNG-sõiduautode turul mingeid suuri muutusi tulemas, turuosa peaks lähiaastatel säilima ning isegi kasvama,” lisab Sillat.

Tänaste hindade juures maksab surugaasiautoga sõitmine umbes 3 km/100 km kohta, mis on odav (naftasõda lõpeb nagunii ja hinnad stabiliseeruvad taas), rääkimata keskkonnasäästust ning see kahtlemata stimuleerib kahekütuselist CNG-autot ostma.

“Ka on Škoda CNG edukalt adapteerinud oma tootmisprogrammi, mis peaks järgmise aasta 95 g/km CO2 normi täita suutma,” selgitab Arno Sillat.

Ta lisab, et pikemas perspektiivis panustavad autotootjad kindlasti elektriajamitele, kuna uute heitenormide täitmisel pole valikuid – ükski autovalmistaja ei suuda nõutud CO2 taset elektriliste mudeliteta saavutada.