Kriitikud on juba 2040. aasta plaani kohta öelnud, et see on liialt ambitsioonikas. Uus kava on autotootjatele, müüjatele ning seeläbi ka klientidele veelgi murettekitavam. Näiteks kohalik autotootjate ja müüjate liit viitab, et eriti paneb pead murdma just see, et müügikeeld hakkab nüüd hõlmama ka hübriide, mille puhul võib emissiooninäitaja tihti väga madal olla.

Varasemalt on küll uute hübriidide müügi keelamine samuti õhus olnud, kuid värskeim keeld hõlmab ka pistikhübriide. Probleem on suur näiteks Fordi jaoks, kes on fookuse pannud hübriidbusside ehitamisele - Transit PHEV platvorm tuleb seega vähemalt Ühendkuningriigis juba 15 aasta pärast hingusele saata, kuid kindlasti on uudised peavaluks ka hübriidide tootmise poolest tuntud Toyotale ja Lexusele.

"Tootjad on hetkel täielikult keskendunud nullemissioonidega tulevikule ning hetkel on turul 60 pistikhübriidi, millele lisandub sel aastal veel 34. On aga muretttekitav, et hetkel veel kalli tehnoloogia kasutuselevõttu tahetakse kiirendada. See tähendab, et investeeringuid on vaja ka mujalt kui vaid autotootmissektorist," ütles Mike Hawes Ühendkuningriigi autotootjate ja müüjate liidust.

Riigi transpordiministri Grant Shappsi sõnul on keelu liigutamine aga vajalik. "Me tahame minna kaugemale kui kunagi varem. Seetõttu nihutame juba praegu ambitsioonikat eesmärki veel varasemaks ja tahame bensiini- ja diiselmootoriga autode müügi ära keelata - et lahendada kliimaprobleemid ja vähendada emissioone," sõnas Shapps.

Müügiks vaid vesinik või elekter

Mida keeld täpselt tähendab? Praeguse info kohaselt ei tähenda see seda, et 2035. aastast enam sisepõlemismootoriga autoga riigis sõita ei tohiks, vaid sätestab, et 2035. aastast võib uue autona Ühendkuningriigis osta vaid elektriautosid ja vesinikautosid. Viimased on aga praegu veel katsefaasis - reaalselt on võimalik seeriatootmisautona osta Hyundai ja Toyota vesinikautot.

Elektriautode tootmisega on teatavasti samuti mitmeid probleeme, alustades akudes kasutatavate haruldaste metallide hankimisest, lõpetades sellega seostuvate tarneprobleemidega. Näiteks eelmisel aastal müüdi Ühendkuningriigis 2,3 miljonit uut autot, mis on võrdne maailmas kokku müüdud uute elektriautode hulgaga. Elektriautode tootmine on aga viimastel aastatel kõvasti arenenud ning tulevikus võib see probleem näiteks uudsete akutehnoloogiate abiga lahenduse saada.

Samuti on viidatud, et probleeme on laadimisvõrgustiku rajamisega. Kuigi riiklikult on algatatud mitu initsiatiivi, mis peaks elektrilaadijate rajamist soosima, on mitmed korterelamute elanikud või inimesed, kes ei parki sõidukeid oma maja juures mures, kuidas nemad tulevikus oma moodsaid sõiduvahendeid laadima hakkavad.

2035 ei pruugi seejuures olla kõige varasem termin, mil uus keeld kehtima hakkab. Ühendkuningriigi valitsus on koguni öelnud, et juhul kui selleks leitakse võimalus, kaalutakse tulevikus keelu veel ettepoole nihutamist.