Kuid viimati nimetatud sellid võite rahumeeli kukele saata, sest seni, kuniks pole õpitud liitiumit ja koobaltit tarvitatud akudest uuesti kätte saama, on sisepõlemismootoriga liikurite roheline jalajälg väiksem elektriautode omast, olenemata kerest, kuhu esimesed susatud on.

Bensiini, gaasi ja diislikütust põletavate mootorite kasuks räägib ka asjaolu, et kaks juhtivat elektriautode ning nende komponentide valmistajat saavad arvestatava osa elektrienergiast kivisütt põletavatest soojuselektrijaamadest (Saksamaa umbes 38% ja Hiina enam kui 55%).

Seega pole meeldiva auto ostmises midagi halba, eriti juhul, kui soetate selle nelja asemel kaheksaks või kaheteistkümneks aastaks. Mida pikemalt te seda kasutate, seda tublim olete ja seda olulisem roll on omaniku nägemismeele nuumamisel.

Mercedes-Benz GLC Coupé

MB GLC Coupé pole väiksema pakiruumi ja madalama ukseava tõttu küll nii praktiline kui baasmudel, ent „kupee“ pikem ja madalama katusejoonega kere teeb ta argisemast vennast sihvakamaks, mistõttu võib eeldada jätkuvat menu pestud linnatänavatel toimuvatel off-road võistlustel.

„Kupee“ pole ka nii ebapraktiline, kui seda välimuse põhjal eeldada võiks, sest keskmist kasvu eesistujate taha maandudes jääb samas mõõtkavas reisijale põlvede ette ja pea kohale umbes rusika jagu varu. Ja veel parem uudis on see, et tavavedrustusega GLC Coupé pakub võrreldavat sõidumugavust õhkvedrustust omava suurema GLE-ga.

Kas tõesti?

Jah, vähemasti juhul, kui teie auto on sarnaselt proovisõidukiga varustatud AMG-välise kujunduspaketiga (2400 €), mille hulka kuuluvad sportvedrustus ja 19-tollised valuveljed, millele tõmmatud kõrge profiiliga rehvid (235/55 R19 ees ja 255/50 R19 tagapool). Hoolimata eri laiusega jalavarjudest hoiab selline GLC Coupé hästi suunda ja vedrustus saab ebatasasuste silumisega ilusasti hakkama.

Üksteisele tihedasti järgnevates löökaukudes ja tugevasti treppi sõidetud kruusateel võib vedrustuse töös täheldada ehk isegi liigset pehmust, aga paremas korras teekattel ei saa viriseda ja seatava vedrustuse ihalejatele on lisavarustuse hulgas pakkuda nii adaptiiv- kui ka õhkvedrustus (vastavalt 1140 ja 2280 €), millest viimane võimaldab 90 mm ulatuses auto kliirensit muuta. Ent ka tavalahendus tagab tasemel sõidumugavuse ja hea haardevõime ega lase autol kurvides sügavalt noogutada.

Mercedes-Benz GLC Coupé

Lisaks saab vedrustus kiita diskreetsuse eest, sest kerged müdinad hakkavad autosse kostma alles halbade teeolude korral. Kõik „kupeed“ on nelikveolised (4MATIC) ja varustatud üheksakäigulise automaatkäigukastiga ning tavaseeria mootorid on kaheliitrised nelja silindriga jõuallikad.

Ottomootoreid esindavad GLC 200 (145 kW/197 hj) ja GLC 300 (190 kW/258 hj), diiselmootoreid aga GLC 200 d (120 kW/163 hj), GLC 220 d (143 kW/194 hj) ning GLC 300 d (180 kW/245 hj). GLC 200 ja 300 saavutavad kiiruse 100 km/h 8,0 ja 6,3 sekundiga, „õliküttel“ vendadel kulub selleks 8,9, 7,9 ja 6,6 sekundit.