Elon Muski sõnul on Tesla Model 3 ehitatud vastu pidama sama hästi nagu kommertstranspordis kasutatavad veokid, ehk umbes miljon miili. Võrdluseks olgu öeldud, et paljud massitootmise autod tänapäeval kestavad 3-4 korda vähem.


Ka näiteks Peugeot on 508 vastupidavuseks lubanud päris julgeid numbreid – 16 aastat, mille võib teisendada umbes 450 000 kilomeetriks – ning Škoda lubab õige hoolduse korral sama suurusjärgu läbisõite.

Auto eluiga sõltub peamiselt omanikust, kasutusest ning suure läbisõiduga eluvõimelisi isendeid leidub siin ja seal. See ei väära asjaolu, et klassikaline langzeitauto on tänapäeval haruldus ja autode majandusliku eluea lõpp kipub jääma 300 000 km piiri alla.

Esimese otsa Model 3 akupakid peaksid vastu pidama 300 – 500 tuhat miili ja varem rääkis Musk sellest, et Model 3-le pakutakse akuvahetuse võimalusi, et ikka auto eeldatav kasutusaeg täis sõita.

Aasta esimeses pooles aga retoorika muutus ning Musk rääkis, et töötatakse akupaki kallal, mis peaks kah miljon miili vastu pidama. Ütleme nii, et on mida oodata, sest elektriautode akupakkide eluiga ja hind on üks neist võtmefaktoritest, mis tavainimesi elektriautode juurest eemale peletavad.

Seni kasutuses olnud Teslad on näidanud aku vastupidavuses väga ilusaid numbreid - 160 000 miili läbimisega väheneb aku kapatsiteet alla 10% võrra, aga sisuliselt 5-6 korda rohkem on väga julge lubadus.

Mida nad täpselt teevad, me ei tea. Nagu ikka, hõljub kõige kohal üks saladuseloor. Aga me teame, on Tesla panustanud juba aastaid akutehnoloogiate välja töötamisse ja on ka patente võtnud. Üks võimalus on patareitootja Maxwelli nn kuiva elektroodi tehnoloogia, mis võimaldab „tavalisest“ suuremat energiatihedust.

Jeff Dahn, kes tegeleb Tesla akude arendusega avaldas just muljetavaldavaid andmeid uue aku testimise kohta ja see võib olla just see varemräägitud “miljoni miili aku.”

Testitud aku oli Li-Ion aku, milles on järgmise generatsiooni “single crystal NMC” katood ning uus, "arenenud elektrolüüt." Mida see täpselt tähendab, me sellise sõnakasutuse pinnalt ei tea, kuid testitulemused ütlevad, et Muski väited ei ole päris laest võetud ning uus aku võib olla tõepoolest võimeline elektriautole vurtsu andma miljoni miili jooksul. See on kolm korda kauem kui praegused akud vastu peavad.

Jeff Dahn ja tema meeskond testisid akusid erinevates tingimustes ja kasutustsüklites. Isegi ekstreemsete temperatuuride juures pidasid akud vastu 4000 laadimistsüklit. Aktiivse jahutusega jõuti isegi 6000 laadimistsüklini, mis annab katet lubadusele miljoni miili kohta veel täitsa hea akuga.

Muud siit praegu kõrva taha panna ei ole, kui lootust, et Tesla lennukad visioonid ja julged lubadused ka materialiseeruvad. Kõige rõõmustavam on aga ikkagi see, et vastupidavus (longevity) on ikka teemaks ning keegi julgeb seda ka välja öelda.