Samas näevad piltide üleslaadijad sellegipoolest, kes need meeldivaks märkinud on. Seda infot ei näe aga teised rakenduse kasutajad. "Loodame, et see uuendus kaotab ära surve paljude meeldimiste saamiseks ning inimesed saavad keskenduda sellele, et postitada neid asju, mis neile tegelikult meeldivad," ütles Facebooki Austraalia ja Uus-Meremaa osakonna juht Mia Garlick BBC-le.

Kuna teiste pandud meeldimiste hulka võidakse noorte seas pidada edukuse, ilu ja prominentsuse märgiks, vähendab Instagrami esindajate sõnul selline lahendus just väljast tulevat survet paljude meeldimiste saamiseks.

Uuringud on näidanud, et inimeste käitumine sotsiaalmeedias võib olenevalt like'ide arvust mõjutada inimeste enesehinnangut nii parema kui ka halvema poole. Lisaks näitavad uuringud, et sotsiaalmeedia võib halvasti mõjuda (noorte) vaimsele tervisele ning ka neid probleeme üritab Instagram muudatusega leevendada.

Instagrami sõnul ei ole muudatusest mõjutatud ettevõtete kasutatavad analüütikatööriistad. Kuid ka ettevõtted peavad arvestama, et sotsiaalmeedia mõjutajate kontodele peale vaadates pole enam võimalik välja selgitada, kui populaarsed nende postitused jälgijate seas on.

Sotsiaalse surve vaba Instagrami katsetused jõudsid värskelt Jaapanisse, Austraaliasse, Uus-Meremaale, Iirimaale, Itaaliasse ja Brasiiliasse. Kanadas on pilootprogramm käinud juba maikuust ning kuna katseid tehakse nüüd ka mujal, võib eeldada, et esimene tagasiside on positiivne.