e-Crafter loodi kõikidele ettevõtjatele, kes tegutsevad linnatingimustes: "sihtpunktikulleritele" tarne- ja logistikasektoris, oskustöölistele, jaemüüjatele, energiaettevõtele ja taksoteenuse pakkujatele. E-Crafter vastab linna igapäevakasutuse nõuetele: sõiduulatus on kuni 173 kilomeetrit (NEDC) ja tippkiirus on piiratud 90 km/h.

Nende näitajate taga on põhjalikud uuringud sõiduharjumuste ja -trendide kohta. Enne e-Crafteri arendamise alustamist hindas Volkswagen Commercial Vehicles enam kui 1500 kliendi 210 000 sõiduprofiili. Uuring näitas, et enamik klientidest läbivad päevas oma kaubikuga 70 kuni 100 kilomeetrit. Volkswagen Commercial Vehicles konfigureeris uue e-Crafteri täpselt selliste distantside jaoks – mis hõlmavad paljusid peatusi ja starte. Seepärast ei olnud eesmärgiks maksimaalne, vaid igapäevasõitudeks praktiline sõiduulatus.

Tänu väiksemale akule võimaldab selline lähenemine hoida elektrikaubiku hinna samal tasemel nagu konkurentidel. Uue e-Crafteri hind Eestis on alates 74 559 eurot koos käibemaksuga. Nagu kõik Crafterid, valmib ka uus mudel Września tehases Poolas, kuid selle varustamine elektrikomponentidega toimub Volkswagen Commercial Vehicles põhitehases Hannoveris.

Heitmevaba kaubik põhineb teise põlvkonna Crafteril

E-Crafterit arendati paralleelselt Euro-6 optimeeritud heitmetasemega diiselmootoriga (TDI) Crafteri versioonidega. See tähendab olulisi eeliseid: e-Crafter pole kaubik, millele on elektrijõuallikas lihtsalt järelpaigaldatud; tegelikult loodi teise põlvkonna Crafter algusest peale, pidades silmas ka heitmevaba versiooni. Tulemusena sai Volkswagen Commercial Vehicles suure kaubiku ehitada nii, et sellega optimaalselt integreerida elektrimootor ja seotud komponendid.

Kompaktseks tervikuks ühendatud elektrimootor, käigukast ja diferentsiaal
Elektrimootor – EEM85 sünkroonmootor – asub e-Crafteri ninaosas. Selle tippvõimsus on 100 kW ja pöördemoment 290 Nm. Ratasteni viiakse võimsus tarbesõidukite jaoks loodud üheastmelise automaatkastiga (EQ 290). Mootor, käigukast ja diferentsiaal moodustavad kompaktse tervikmooduli. Jõuallika oluliste elementide hulka kuuluvad veel kontroller ja toiteelektroonikamoodul, mis juhib kõrgepinge liikumist aku ja elektrimootori vahel. Elektroonikamoodul muudab liitiumioonaku alalisvoolu (DC) vahelduvvooluks (AC). Ühtlasi varustab vastav muundur 12 V vooluga sõiduki elektrisüsteemi (DC/DC).

Maksimaalse pöördemomendiga elektrimootor on suurele Crafterile täiuslik

Elektrimootorid annavad maksimaalse pöördemomendi sisuliselt kohaltvõtult alates. See tagab e-Crafterile suurepärase dünaamika. Kuna e-Crafter saab hakkama 20-protsendiliste tõusudega, tunneb see end koduselt isegi Hamburgi Blankenese kvartali ja Pariisi Montmartre' järskudel mäkketõusudel. Sellele vaatamata on heitmevaba kaubik väga energiatõhus. 0,975-tonnise kandevõime puhul on elektrikulu 21,54 kW/100 km (keskmine).

CCS laadimisjaamas laetakse aku 80 protsendi ulatuses täis 45 minutiga
40-kilovatises CCS laadimisjaamas (alalisvool) saab e-Crafteri aku (35,8 kWh) 80 protsendi ulatuses täis laadida vaid 45 minutiga. CCS tähistab rahvusvaheliselt standardiseeritud laadimissüsteemi Combined Charging System – mis kasutab alalisvoolu ja mis kuulub ka e-Crafteri standardvarustusse. Kui laadimiseks kasutatakse 7,2-kilovatist vahelduvvoolu-laadimispunkti, saab aku 100 protsendiliselt täis 5 tunni ja 20 minutiga. Seda võimalust kasutatakse üldjuhul öösiti ettevõtete territooriumil laadides.

Juhiabisüsteemid, mugavuslisad ja meelelahutus

E-Crafter põhineb teise põlvkonna Crafteril, mis jõudis turule 2017. aastal. Tehniliselt innovaatiline ja visuaalselt isikupärane Crafter on ka 2018. aastal üks edukamaid mudeleid. Jaanuarist kuni juunini on Volkswagen Commercial Vehicles kasvatunud Crafteri tarneid 24,5 protsendi võrra 26 800 sõidukini.

e-Crafterit esitletakse tipptasemel juhiabisüsteemide, mugavuslisade ja info-meelelahutusseadmetega. Standardvarustusse kuulub ParkPilot. See parkimisassistent jälgib ka sõiduki külgi (16 ümber Crafteri paigutatud ultraheliandurit vähendavad kitsastes kohtades manööverdamisel nii Crafteri kui ka teiste sõidukite kahjustamise riski), abiks on veel multifunktsionaalne kaamera ees ja tagurduskaamera.

Crafter on omas klassis esimene tarbesõiduk, mis saab standardvarustusse süsteemi Automatic Post-Collision Braking (mis aitab pärast liiklusõnnetust vältida järgnevaid kokkupõrkeid). Uue e-Crafteri standardvarustuses on ka külgtuule mõju vähendav süsteem, LED esituled (lähituled, kaugtuled ja päevasõidutuled), automaatne konditsioneer (Climatronic), istmesoojendus, soojuspump ja soojendusega tuuleklaas, comfortistmed ja "Discover Media" navigatsioonisüsteem koos "App Connect" süsteemiga nutitelefoni ühendamiseks ja rakenduste integreerimiseks ning hääljuhtimiseks. Mobiilsed internetiteenused "Car-Net Guide & Inform" on saadaval lisana.

Testitud professionaalide poolt igapäevaoludes kogu Euroopas

Volkswagen Commercial Vehicles kaasas innovaatilise kaubiku arendamisesse oma suurimaid Euroopa kliendid. E-Crafteri seeriamudeli arendamisel ja täiustamisel analüüsiti nende klientide autoparkidest saadud kogemusi ja soovitusi. Täpsemalt integreerisid 25 ettevõtet Saksamaalt, Madalmaadest, Ühendkuningriigist ja Rootsist 38 eelseeria e-Crafterit oma autopargiga ja aitasid läbi viia sõiduki lõplikku viimistlemist.

Heitmevaba kaubik läbis välitestid väga heade tulemustega. Eriti märkimisväärne on, et ka kõige raskemates tingimustes saavutati keskmiseks sõiduulatuseks 100 km. Kulleri- ja logistikasektorist anti muu hulgas järgmist tagasisidet: "Väga hea juhitavus ja kaubaruum." Samuti leiti, et e-Crafter pakub "head kiirendust ka täiskoormaga" ning reeglina kiideti seda "eriti mugava vedrustuse, manööverdusvõime ja teelpüsivuse" eest. Kommentaarides kerkisid esile ka "mugav ja lihtne sõit" ning "korralik kiirendusvõime."

See esitlus on suurema elektrisõidukite kampaania algus: Volkswagen plaanib tulevikus oma veelgi täiendada ka teiste 100 % ja osaliselt elektrifitseeritud sõidukitega.