Pikk proovisõidu-nädalavahetus Compassi roolis tekitas küsimusi rohkem kui leidsin vastuseid. Üldmulje autost on ebalev- ma ei oska Jeep’i tallide värskeimat tulnukat õieti kuskile paigutada ega oska ka ette kujutada sellele sõidukile vähegi tõsiseltvõetavat ostjat.

Segaduse selgituseks sobib mõte, et ameeriklased ja itaallased liiguvad autosid tootes laupkokkupõrkekursil: enamus vajalikke funktsioone on duubeldatud või tripeldatud ja nende selgekssaamine on üsna keeruline.

Võtkem või infolust või veel parem, istmesoojendus. Ei, te ei leia seda sealt kus vanasti (puutnupu alt). See on… automaatne! Selle mahavõtmiseks tuleb aga menüüs surfata täiesti ootamatusse nurka.

Samal ajal kui kokkupõrke ennetusüsteem on baasvarustuses (IIHS, Euro NCAP, rohkem tärne!) siis suure osa vajalikke juhiabisid saab ainult Limited või maastikunäljase Trailhawk varustusega koos.

Üks moodsa aja moodne mure paistab samuti esimesest kohtumishetkest silma – automaatselt põlevad Compassil vaid esimesed alumised gabariittuled, taga valitseb täielik pimedus. Seega tuleb teha üks lisaliigutus ja tuled käsitsi peale lülitada.

Kuhu mahub ja kellele sobib?

Aga võtame algusest. Nagu öeldud, on uue põlvkonna Jeep Compass silmale ilus vaadata. Ei jälgegi ratastega Snaige-külmkapist, millega ameeriklased eelmisel korral hirmutasid. Nüüd on Compass endas Jeep’i üles leidnud ning meenutab väljanägemiselt Cherokeed ja Grand Cherokeed.

Compass peaks kirjade järgi kukkuma oma suurusega Renegade’i ja Cherokee vahele. Ruumikuselt ja praktilisuselt kukub ta aga… Cherokeele üsna täpselt otsa. Ajast-arust infolustiga meenutab pigem Renegade’i.

Loe pikemalt edasi Acceleristast!