Viimasel seitsmel aastal on Euroopa Aasta Auto tiitlivõitja valitud seitsme superfinalisti seast alati päev enne Genfi autonäituse ametlikku algust. Selleks ajaks on kohal ka suur osa meediast ning toimuvad tootjate eel-eelesitlused.

Varasemalt valisid lugupeetud kohtunikud Euroopale autot sügisel ent mingil hetkel muudeti ajakava ning tänu COTY tiitlijagamisele on ka Genfi näitus saanud veelgi kaalukama hingamise. Ka kõlab kevadine aasta auto valimine hästi, sest võimaldab uudismudelite valikusse arvata sügisesed uustulnukad.

Euroopa Aasta Auto tiitel on autotootjate seas kõrgelt hinnatud. COTY sai alguse 1964. aastal ning seda loetakse Euroopa kõige prestiižsemaks auhinnaks, mida üks mudel pälvida võib.

Erakordne auhind XC40 jaoks

Pärast esialgse mudelirivi nimetamist – sellesse kuulus 37 uut autot – ja esimest testinädalat Taanis möödunud aasta oktoobris, viisid kohtunikud läbi hulga individuaalseid proovisõite.

Nende antud hinnete põhjal sündiski COTY superseitsmik, kuhu tänavu kuulusid Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW 5 Series, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza ja viimasena lisandunud Volvo XC40.

Tänavuse tiitlivõidu teeb eriliseks see, et Volvo nunnumaasturit algselt seitsme finalisti seas ei olnudki – uustulnuk, mille maailma esmaesitlus toimus möödunud aasta oktoobris, asendas mõneti ootamatult algsesse finaalilisti kuulunud elektriauto Opel Ampera-e.

General Motorsiga koostöös sündinud särtsakas väikeauto arvati aga lõppnimekirjast välja põhjusel, et PSA-Opeli liitumise järel mudel Euroopasse laiemalt ei jõuagi.

Volvo jaoks on tegu esimese nii kaaluka tiitlivõiduga Euroopa Aasta Auto konkursil. Seni on nopitud küll kõrgeid kohti ent mitte kunagi poodiumi tippu jõutud. Nüüd siis 325 punkti kokku ja ülekaalukas võit ning 2018. aasta COTY tiitel.

Loe pikemalt edasi Acceleristast!