Cnet.comis on ilmunud Stephen Shanklandi pikk intervjuu Mozilla 2014. aastast ametis olnud juhi Chris Beardiga. Beard räägib, et hetkel on brauseril igapäevaselt 100 miljonit kasutajat. Just 2014 oli periood, mil ettevõttel olid rasked ajad: mobiilirindel üritati Androidi ja iOSi kõrval välja tulla oma Firefox OSiga, mis osutus lõpuks läbikukkumiseks. Firmat tabas ka skandaal, kui tegevjuht Brendan Eich sama aasta kevadel avalikkuse surve tõttu tagasi astus - selgus, et mees oli nimelt annetanud raha geiabielude vastastele.

Ent kuigi Firefoxi tänane kasutajanumber suurte tegijatega võrdlust ei kannata, on brauser oluline veebi sõltumatuse ja alternatiivide seisukohast, rõhutab Beard – sest siis, kui väikesi alternatiive enam üldse pole, saab kogu veebimaastikust lihtsalt Google`i ja teiste hiidude (Microsoft, Amazon, Apple, Facebook) mänguväljak. „Nende üle trumpamine on hull idee, aga meil on oma roll – hoiame süsteemi natuke rohkem ausama ja avatumana,“ ütleb Beard. Nüüd kavatseb brauserilahingus Taavet Koljati vastu astuda, ehkki terve sõja võitmiseks ilmselt lootust pole.

Hetkel jaguneb kasutus StatCounteri andmeil nii, et Chrome`i kasutab 64% netiskäijaist, Apple`i Safarit 14% ja Mozillat 6-7%. Uut brauserit Firefox 57 hakati testima eelmisel kolmapäeval.

Intervjuus kiidab Beard, et Mozilla uuel brauseril on märkimisväärse värskenduskuuri läbi teinud kasutajaliides, mis oskab arvuti riistvarast edukamalt kiirust välja pigistada ning see kasutab ka esimesi Quantumi elemente – see on Mozilla hetkel arenduses olev uus veebimootor. Beard sõnas, et paljud inimesed on Mozillale öelnud, et nad läksid neli aastat tagasi Chrome`i tulles sellele üle, kuna Firefox oli nii aeglane, ent nüüd proovisid nad uut versiooni ja imestasid selle kiiruse üle. Kiirus on prioriteediks, sellega loodetakse saavutada veebiarendajate poolehoid.

Lisaks on Mozillal plaanis ka mitu mobiiliprojekti, aga üritatakse lihtsalt brauseri telefoni jaoks mugandamisest edasi minna, kuna see pole suures plaanis mobiilset netti edasi viinud. Üks ideedest on pakkuda hakata pakkuma liitreaalsusega seotud veebisisu, teised keskenduvad sisu leidmisele asukoha ja huvide järgi.