Uuel tornil on 14 kõrge eraldusvõimega pilti edastavat kaamerat ja mitmesugused sensorid. Nende abiga saavad külas asuvas lennujuhtimiskeskuses töötavad lennujuhid lennuväljal toimuvast ette 360-kraadise pildi. Otsepilt ja andmed saadetakse tornist lennujuhtidele mööda superkiireid turvalisi kiudühendusi, ütles lennujaam. Üks ühendustest on nii-öelda põhiliin ja kaks on tagavaraks. London City (LCY) lennujaamast saab maailma tihedaima liiklusega lennujaam, mis niisugust tehnoloogiat kasutab, ütles CNN Moneyle Ühendkuningriigi lennuliiklusteeninduse kõneisik.

CNN ütleb, et hetkel kasutatakse sellist kauglahendust vaid kahes Põhja-Rootsis asuvas lennujaamas. Britid ütlevad, et kaamerad ja ekraanid edastavad detailirohkemat pilti kui inimsilm tabada suudaks. Lisaks on lennujuhtide ümber ekraanid, mis vahendavad ilmaolude hetkeseisu ja muud
infot. Tööta keegi praegustest lennujuhtidest ei jää.

Süsteemi loojaks on SAABi digitaalsete õhuliikluslahenduste divisjon ning seda on viimased kümme aastat arendatud ja testitud. Kaugjuhtimisega lennujuhtimistorn alustab tööd ülejärgmisel aastal.