Aristokraatlik ja hillitsetud Mercedes-Benz B-klass
A-klassiga sarnane B-klass, mida Euroopas peetakse väikeseks mahtuniversaaliks, on olnud tootmises alates 2005. aastast. Vahepeal, 2008. aastal lisati autole Start-Stop süsteem ja gaasil töötav NGT variant. 2012. aastal tuli välja teine põlvkond, ning B-klassi uusim variant laskis nüüd end meil vaadata ja proovida.
- Šikk ja stiilne, ent kallivõitu
- Sobib mugavalt kuni kahe lapsega perele
- Auto kätte 3-4 kuuga
MINU LUGU Mercedese B-klass oli mulle legendaarse autotootja pakutavast esimene. Kui teine Saksa gigant BMW tundub alati nooruslik ning sellest ei puudu teatav ebamõistlikkuse mõõde, on Mercedes vastupidi alati soliidse ja veidi uhkegi kuvandiga.
Mercedes margina on mulle jätnud mulje kui keskea teise poolde jõudnud, auga ära teenitud prestiižsel ametikohal töötavast raudse käega tehasedirektorist. Mingit lollitamist tema maailmas ei toimu ja kui mingi metsikus peakski ette tulema (AMG Black Series widowmakerid), on isegi see kirurgiliselt mõõdetud, täpne ja külmavereline – meeldivalt aukartustäratav kombinatsioon.
Ka meie proovisõiduauto peale oli mõnda kohta kirjutatud AMG. Selle kohta öeldi ühes väga heas välismaa filmis tabavalt: Sticking feathers up your butt doesn’t make you a chicken. Ja see on B-klassi puhul paraku tõsi. Ka kogu maailma AMG kirjadega on see ikkagi väike pereauto. Aga see ei pruugi ilmtingimata halb olla.
DISAIN Kuigi B-klass on A-st suurem, jätab A-klass huvitaval kombel kuidagi kobakama mulje. Seda just päriselus, mitte piltidel. Oma panuse annab juba mainitud AMG, tänu millele veereb meie B-klass 18-tollistel velgedel ja 225/40 püksirihmadel… tähendab, rehvidel, mis mulle ka autot üle andes igaks juhuks ära märgiti, sest Tallinna tänavatel sõites tuleb ette hetki, kus neid numbreid tasub meeles pidada.