Vene kahe meeskonnaliikmega ründehelikopter Ka-52, mis on saanud hüüdnime Alligaator ja mida NATO-s tuntakse Hokum-B nime all, on oma ühe meeskonnaliikmega eelkäija Ka-50 ehk Hokum-A edasiarendus. Moderniseerimise käigus suurenes veidi Ka-52 kütusekulu ja maksimaalne lennukiirus on nüüd 300 km/h, seda on 10 km/h vähem kui Ka-50-l. Parandatud on pilootide vaateväljaulatust, see annab neile paremad võimalused oma tegevust teiste lahinguväljal viibivate üksustega koordineerida.

Meeskonnaliikme lisandumine on sundinud muutma Ka-52 soomustust ning kütuse- ja laskemoonavaru. Näiteks mahub selle 30 mm 2A42 automaatkahurile kaasa moona 240 lasuks, seevastu Ka-50 vastavad salved mahutasid 470 ühikut 30 mm moona. Peab märkima, et venelased ise ei pea lennu- ja lahinguomadustelt oma Alligaatorite kodumaiseks põhikonkurendiks Ka-50, vaid Mi-28N ründekopterit.

Kuigi päris täpsed andmed Venemaa uusima ründekopteri sihtimisseadmete kohta puuduvad, on kopteri ninaosas aimatavad sihtmärkide otsimiseks ja nende asukoha täpseks tuvastamiseks laserkaugusmõõtja ja infrapunaandur, väikeses ümmarguses korpuses kopteri all aga asuvad optilised sihtimisseadmed ja FLIR-süsteem (infrapunaotsingu kaamera), mis on integreeritud Zenit Shkval elektro-optikalise sihtmärgiotsijaga, mis aitab välja selgitada prioriteetsed sihtmärgid. Sedasi on omavahel kombineeritud kõrglahutus- ja suumimisvõimega kaamerad ning laserkaugusemõõtjaga sihtmärgituvastajad.

Ka-52 uusimatele mudelitele on lisatud millimeeter-laine radarid (millimeter-wave radars), mis lihtsustavad pilootide tegevust halva nähtavuse korral (inglased ütlevad uncooperative weather – kui ilm ei soovi koostööd teha). Sihtimisseadmete väljatöötamisel tegi venelastega koostööd Prantsusmaa selle ala juhtiv tootja Sagem.

Seni on Venemaa relvajõudude väidetel Süürias islamiterroristide vastu õhulöökide andmiseks lisaks ründelennukitele kasutusele võetud ka vanemad Mi-28 ründekopterid. Kindlaid andmeid selle kohta, kas venelased on oma Süürias asuvaisse Tartusi mereväebaasi ja Latakia lennuväe tugipunkti toimetanud Ka-52 ründekoptereid, veel pole, kuid selline tõenäosus suureneb iga päevaga.

Ründekopter Ka-52 tehnilised andmed
Kasutatakse:

  • soomustatud ja soomustamata maasihtmärkide hävitamiseks
  • aeglaselt lendavate õhusihtmärkide hävitamiseks
  • õhuvaatluseks ja maavägede õhutoetuseks

Mõõdud:

  • Pikkus 14,2 m
  • Kõrgus 4,9 m
  • Tiivaulatus 7,3 m

Jõuallikad:

  • kaks moderniseeritud VK-2500 mootorit, mõlemad võimsusega 2400 hj

Lennukiirus: 260 km/h
Maksimaalne lennukiirus: 300 km/h
Maksimaalne tegevusraadius (tegevusulatus?): 460 km
Maksimaalne stardikaal: 10,8 tonni

Relvastus:

  • Kh-25 perekonna õhk-pind-tüüpi raketid
  • Kuus AT-16 Vikhr tankide hävitamiseks mõeldud laserjuhitavat raketti
  • 30 mm Shipunov 2A42 automaatkahur
  • 20 × 80 mm õhk-pind-tüüpi raketid S-8s
  • Kaks SA-18 Igla-B õhk-õhk-tüüpi raketti
  • Vajadusel suudab Ka-52 kanda ka ühte 250 kg pommi.

Kopter on varustatud katapultistmetega, vajaduse korral purustavad lõhkepaketid rootorilabad ja võimaldavad lennumasinast turvaliselt katapulteeruda.