91 meetri pikkune õhulaev on 18 meetrit pikem lennukist Boeing 747, millega tõeliselt suuri lennumasinaid enamasti võrreldakse.

Erinevalt Boeingu esindusmudelist pole Airlanderile aga tarvis pilooti ning see võib järjepanu õhus viibida kolm nädalat.

Nüüdis-dirižaabel suudab pardale võtta vähemalt 50 tonni lasti (suuremad versioonid saaksid hakkama isegi kuni 200 tonni transportimisega), kuid liigub vaid 160-kilomeetrise tunnikiirusega.

See on mõnevõrra aeglasem kui praegu kasutusel olevad reisilennukid, mille kiirus küündib 800–1000 kilomeetrini tunnis.

Aeglasel liikumisel on siiski ka plusse, näiteks hõlbustab see humanitaarabi täpset kohaletoimetamist. Samuti on õhulaeva võimalik ümber ehitada nii, et selle pardale saab paigutada luuretehnika.

Õhulaeva välja töötanud ettevõtte Hybrid Air Vehicles valmistub esimesi reisijaid laotusse toimetama juba 2016. aastal.

Vabandame, kui video telugukeelne jutt teile arusaamatuks jääb, aga sellest videost peaks saama ettekujutuse lennumasinast küll.